بازسازی به سبک مدرن

درباره ما

افتخارات

پروژه ها

دانشنامه

تماس

پیشنهاد هایی برای شما

جهت مشاهده پروژه های اجرا شده، روی تصاویر کلیک کنید.

نیاز به مشاوره دارید...

زمان مورد نیاز برای مطالعه:

8 دقیقه

تاریخ انتشار:

1400-11-03

دسته بندی:

بازسازی, دانشنامه معماری

[kkstarratings]

زمان مورد نیاز مطالعه:

8 دقیقه

دسته بندی:

بازسازی, دانشنامه معماری

به این مقاله امتیاز دهید

[kkstarratings]

بازسازی به سبک مدرن

حضور گیاهان برای داشتن فضایی مدرن

فهرست مطالب

در گذشته بازسازی خانه‌ها صرفاً به معنای عوض کردن وسایل و رنگ زدن در و دیوارها بود. اما امروزه اکثر افرادی که به زیبایی خانه‌های خود اهمیت می‌دهند، به دنبال طراحی‌های به روز و استفاده از سبک‌های معماری هستند. همچنین این روزها بازسازی به سبک مدرن بیشتر جای خودش را در بین ایرانی‌ها باز کرده است.

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند خودشان این‌کار را انجام دهند ولی در مقابل هستند افرادی که طراحی را برای این‌کار استخدام می‌کنند. خب به‌طبع باید کار را به کاردان سپرد تا نتیجه حاصله از آن هم قابل قبول و بی نقص باشد. پس با ما در این مقاله همراه باشید تا قبل از هر هزینه اضافی سبک مدرن را بشناسید و متوجه شوید، آیا به این سبک برای بازسازی خانه یا فضاهای خود علاقه دارید یا خیر؟

 

بازسازی به سبک مدرن به چه معنی است؟

قبل از این‌ به مبحث بازسازی به سبک مدرن بپردازیم، اول باید بدانیم مدرن به چه معناست؟ سبک مدرن چیست؟ و به‌طور کلی چه ویژگی‌هایی دارد؟ در ادامه مفهوم کلی مدرن، تفاوت این سبک با معاصر و mid-century و ویژگی‌های این سبک بررسی شده‌اند.

 

Modern یا modern ؟

آیا می‌دانستید دو کلمه modern و Modern با یکدیگر متفاوت‌اند؟ امروزه سبک مدرن بسیار با سبک معاصر اشتباه گرفته می‌شود. در حقیقت Modern به زیبایی‌شناسی اشاره دارد که پایه و اساس سبک معاصر امروزی را ایجاد کرده است.

طراح میکل ولش می‌گوید:” زمانی‌که از طراحی مدرن صحبت می‌شود، سه چیز به ذهن خطور می‌کند: خطوط صاف، قطعات معنادار و رویکردهای ویرایش شده، در این سبک همه چیز در مورد مینیمالیسم و پالایش است. طراحی مدرن همان‌قدر که به اصول اولیه وابسته است، همان‌قدر هم از آن جداست.”

 

Modern چیست؟

سبک مدرن نقش مهمی در نگاه ما به طراحی در حال حاضر دارد. در مدرنیسم شما با عناصری سرو‌کار دارید که بسیار ساده اما با فکر طراحی شده‌اند، ویرایش شده‌اند، هرگز متقارن نیستند و ایده جمله معروف less is more را در بر می‌گیرند. همچنین به دنبال کاهش محبوبیت طراحی به سبک سنتی، سبک مدرن برای رفع نیازهای سادگی متولد شد و برای هرگونه وسایل پرزرق و برق و رسمی جایگزینی ساده ارائه کرد.

 

تفاوت سبک مدرن با معاصر

در حقیقت طراحی معاصر را می‌توان به عنوان پسرعموی طراحی مدرن در نظر گرفت. همچنین طراحی معاصر خیلی بیشتر از چیزی است که ما در مجله‌ها و رسانه‌های اجتماعی می‌بینیم.

این سبک بیشتر روی رنگ‌های خنثی در کنار همراهی با رنگ‌های دیگر و همچنین استفاده از اکسسوری‌های خاص تمرکز دارد. در حالی‌که سبک مدرن بیشتر جزئیات ساده‌تری دارد و از رنگ‌هایی با تناژ تیره‌تر استفاده می‌کند. همچنین حضور متریال‌هایی مانند چرم و چوب به وفور در این طراحی به چشم می‌خورد.

 

طراحی مدرن در مقابل با طراحی Mid-century

مدرنیسم اوسط قرن (mid-century) که خود شاخه‌ای از طراحی مدرن محسوب می‌شود، در اوایل 1950 حاکم شد. با ظهور مدرنیسم طیف وسیع‌تری از رنگ‌ها و فرم‌های زیبا وارد عرصه طراحی شد. امروزه بیشتر چیزی که به عنوان مدرن در نظر می‌گیریم در حقیقت ورژنی از طراحی اوسط قرن به همراه گوشه‌‌هایی از مدرنسیم است.

call2

نیاز به مشاوره دارید؟

جهت دریافت مشاوره با ما در تماس باشید…

ویژگی‌های سبک مدرن چیست؟

به لطف برخی ویژگی‌های زیر سبک مدرن بسیار در جهان محبوب و کاربردی است:

  • استفاده از رنگ‌های طبیعی، خاکی به همراه رنگ‌های متضاد شامل رنگ‌های اصلی، سیاه و حتی وجود فلزات براق
  • داشتن پلانی با چیدمان باز که چندین فضا را به یک فضا متصل می‌کند و فضایی جالب را به وجود می‌آورد.
  • خطوط صاف و تمیز، سطوح براق و زیبایی مینیمالیستی در این سبک بسیار به چشم می‌خورد.
  • دکورهایی با عملکرد کلی در ابتدا طراحی، اما بدون سبک خاصی
  • استفاده از چوب، سنگ و جزئیات چرمی
  • استفاده از پنجره‌های بزرگ

    ویژگیهای بازسازی به سبک مدرن چیست؟

    بازسازی به سبک مدرن چیزی فراتر از یک استایل طراحی خاص است. سبک مدرن طرح‌های فروشگاهی مثل IKIA یا سبک‌های مینیمالیسم را به‌طور همزمان در بر می‌گیرد. همچنین این بازسازی مانند یک طیف عمل می‌کند، به‌طوری‌که از یک طرف شاهد ایده‌های طراحی به سبک مینیمالیسم هستیم و از طرف دیگر طرح‌هایی را می‌بینیم که در آن‌ها از رنگ‌های جسورانه بسیار استفاده شده است. به‌طورکلی در بازسازی به سبک مدرن عوامل زیر در نظر گرفته می‌شود:

    • عناصر سازه‌ای مانند بتن یا تیرها در معرض دید قرار می‌گیرند.
    • خطوط‌های افقی و عمودی منحنی‌های کمتری دارند.
    • مبلمان کم ارتفاع و افقی با خطوط تمیز و صاف استفاده می‌شوند.
    • استفاده حداکثر از نورهای طبیعی و پنجره‌های بی تزئین
    • استفاده از مواد طبیعی مانند چوب، فلزات، چرم و الیف‌های طبیعی
    • یک پالت رنگ خنثی یا طبیعی
    • استفاده از سطوحی که براق هستند مانند شیشه، کرم یا فولاد
    • چوب‌های طبیعی و روکش‌های چوبی

     

    بازسازی به سبک مدرن چگونه انجام می‌شود؟

    سبک مدرن یک انتخاب عالی برای کسانی است که می‌خواهند فضاهایی به دور از نامرتبی و شلوغی، بدون تزئینات خیلی بزرگ و شلوغ و همچنین عدم تقارن داشته باشند. در ادامه برخی از کارهایی که در بازسازی به سبک مدرن انجام می‌شود را برای شما بررسی می‌کنیم.

 

 

 

استفاده از رنگ‌های خنثی

در یک فضای مدرن دیوارها معمولاً به عنوان پس‌زمینه ها در نظر گرفته می‌شوند، بنابراین بهتر است از رنگ‌های خنثی مانند زیتونی کم‌رنگ، خاکستری روشن و مهم‌تر از همه رنگ سفید که بیشترین کاربرد را در این نوع طراحی دارد، استفاده کنید.

در اکثر طراحی‌های به سبک مدرن از رنگ‌های خنثی استفاده می‌شود. اکثر طراحان داخلی رنگ‌های سیاه و سفید را به عنوان رنگ اصلی برای بازسازی به کار می‌برند. همچنین برای فضاهای داخلی بیشتر از رنگ هایی مانند زرد، قرمز و آبی استفاده می‌کنند.

از رنگ‌های تیره هم می‌توان استفاده کرد، اما باید توجه داشته باشید که فضاهای داخلی تیره باید جوری طراحی شوند که به راحتی قابل دیزاین کردن باشند. به عنوان مثال به پوست گاو توجه کنید. یک پالت خنثی و ترکیبی از رنگ‌های سیاه و قهوه‌ای که می‌تواند هارمونی زیبایی داشته باشد. حتی اتاق‌هایی که با ترکیبات مدرن خاکستری، مشکی و قهوه‌ای پوشیده شده‌اند را می‌توان با چرم‌های گاوی زیباتر کرد.

 

حذف فضاهای نامرتب

نقش مدرنیسم در این قسمت از بازسازی بسیار قابل رویت است. چرا که یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌هایی که طراحی مدرن را از سنتی جدا می‌کند، ترویج فضاهای مرتبی است که به وسیله مدرنیسم وارد طراحی به این سبک شد.

فضاهای داخلی یک طراحی مدرن معمولاً چیدمان ساده‌ و یکنواختی دارند و از هر گونه بهم‌ریختگی بدون دلیلی اجتناب می‌کنند. بنابراین ایجاد هارمونی بین فضاها یکی از دغدغه‌های اصلی طراحان برای بازسازی در این نوع سبک است.

 

استفاده از مبلمان ساده و کاربردی

در آغاز جنبش مدرنیسم کارخانه‌های مبل‌سازی بسیار مورد توجه قرار گرفتند و کارگاه‌های قطعات حکاکی تبدیل به کارگاه‌های مبل‌سازی شدند. بنابراین یکی از اصلی‌ترین مواردی که در بازسازی به سبک مدرن باید درنظر بگیرید، تبدیل مبلمان‌های با تزینات زیاد به مبلمان‌های ساده است.

به‌طورکلی مدرنیسم یک سبک زندگی ساده را ترویج می‌کند، در نتیجه نیازی به هزینه‌های گزاف در این زمینه نیست. همچنین اکثر طراحان داخلی هم بیشتر مبلمان‌های مینیمال نه آن‌هایی که فضاها را خفه یا شلوغ می‌کنند، یا به‌طورکلی مبلمان‌های ساده و کاربردی را در نظر می‌گیرند.

 

استفاده از فرم

فرم‌هایی که در بازسازی به سبک مدرن استفاده می‌شوند به طورکلی از اشکال هندسی مانند مربع، مستطیل و در مواردی منحنی‌ها هستند.

برای اکسسوری‌ها بیشتر آن‌هایی که صاف هستند مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین استفاده از نقاشی‌های هندسی، نقوش گرمسیری و نقشه‌های گرافیکی نه‌تنها فضا را تزئیین می‌کنند، بلکه حال‌و‌هوای خاصی را هم به وجود می‌آورند.

 

استفاده از مواد طبیعی

به‌طورکلی مدرنیسم معتقد به برجسته کردن مینیمالیسم است، و بسیار تمایل به استفاده از مواد و عناصر طبیعی در فضاهای داخلی دارد. به طور مثال استفاده از چوب و سنگ‌های طبیعی نمونه‌هایی از عناصر طبیعی هستند که حتی در طراحی بزرگان معماری هم دیده می‌شوند.

همان‌طور که اشاره کردیم در این سبک از رنگ‌های خنثی یا خاکی بسیار استفاده می‌شود، بنابراین استفاده از چوب‌های رنگ نشده، فلزات، چرم در کنار رنگ‌های خنثی جلوه‌ای زیبا را برای فضای شما به همراه می‌آورد.

همچنین زمانی‌که نمی‌توانید از عناصر طبیعی در طراحی استفاده کنید، باید به مواد و عناصری که دوستدار طبیعت هستند روی بیاورید. به‌طور مثال می‌توانید از بافت یا سایه‌های مواد طبیعی برای این منظور استفاده کنید.

 

ساده و بی تزئین بودن فضاها

سبک طراحی مدرن با الهام از طراحی‌های آلمانی و اسکاندیناوی بسیار ساده و خالی از هرگونه تزئینات اضافی است. مهم‌ترین ویژگی این سبک کاربردی بودن آن است، در حقیقت در سبک مدرن فرم همیشه تابع عملکرد است. بنابراین در بازسازی به سبک مدرن فضاهای شلوغ و بی‌کاربرد شما تبدیل به فضاهایی ساده و به‌دور از هر گونه تزیینات شلوغی می‌شوند.

 

 استفاده از خطوط مشخص

در طراحی به سبک مدرن بیشتر به استفاده از خطوط افقی و عمودی نسبت به منحنی‌ها تأکید می‌شود. همچنین عناصر سازه‌ای مانند بتن‌ها یا تیرها در معرض دید قرار می‌گیرند.

 

استفاده از نور طبیعی و پنجره‌‌های بدون تزئین

کاربردی بودن پنجره‌ها و نبود تزئینات از اصول پایه طراحی به سبک مدرن محسوب می‌شود. بنابراین در فضاهایی که بازسازی به سبک مدرن انجام می‌گیرد، استفاده از نور طبیعی بسیار هائز اهمیت است. معرفی ماهرانه نور و استفاده از نورهای مصنوعی به شما امکان می‌دهد، به‌طور بالقوه فضاهای خود را همانند فضاهایی که در سبک مدرن تعریف می‌شوند، بازسازی کنید. همچنین باید به طراحی‌های لوسترها، چراغ‌های دیوارکوب و چراغ‌های رومیزی نیز توجه داشته باشید.

 

چیدمان راحت

امروزه تعداد زیادی از خانواده‌ها در آپارتمان‌ها زندگی‌ می‌کنند و اتاق‌ها معمولاً فضاهای بزرگی ندارند. سبک مدرن دقیقاً برای همچین فضاهایی بسیار کاربردی است. نکته اصلی این است که چیدمان وسایل راحت باشند.، همچنین جداسازی‌های بی‌جا در این سبک حذف می‌شود و جای خود را به یک فضای باز و راحت می‌دهد.

 

بازسازی به سبک مدرن در خانه

اگر در نظر دارید خانه خود را به سبک مدرن بازسازی کنید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً عوامل زیر را در نظر بگیرید:

پلان‌های طبقه باز

در بازسازی به سبک مدرن پلان‌های کلی به‌صورت باز طراحی می‌شوند. همان‌طور که در عکس زیر مشاهده می‌کنید، هیچ جداسازی بین فضای آشپزخانه با اتاق نشیمن انجام نشده است و تنها با استفاده از مبلمان و وسایل خانه یک جداسازی بصری بین این دو فضا اتفاق افتاده است. همچنین این بازسازی شامل خطوط تمیز و صاف و استفاده از رنگ‌های کرومی در کنار رنگ‌‌های دیگر است.

 

پلان‌های طبقه باز از خصوصیات سبک مدرن است.پلان‌های طبقه باز از خصوصیات سبک مدرن است.

آشپزخانه

آشپزخانه یکی از اصلی‌ترین قسمت‌های خانه در بازسازی به سبک مدرن است. به‌طوری‌که در این عکس مشاهده می‌کنید، کابینت‌ها بدون هیچ تزئینات برجسته‌ای طراحی شده‌اند و خطوط تیز و صاف در طراحی آن‌ها وجود دارد. همچنین به رنگ آشپزخانه دقت کنید که از یک رنگ خنثی به همراه رنگ‌های دیگر استفاده شده است.

 

استفاده از کابینت‌های بدون تزیین در بازسازی به سبک مدرن

حضور گیاهان برای داشتن فضایی مدرن

برای بازسازی آشپزخانه نیازی به عوض کردن کل مجموعه نیست. تنها با تعویض بعضی وسایل می‌توان آن را به سبک مدرن تغییر داد. به عنوان مثال شما می‌توانید دستگیره‌های کابینت‌ها یا رنگ کابینت‌ها را با استفاده از روکش‌های رنگی موجود در بازار تعویض کنید.

همچنین تعویض میز و صندلی‌های آشپزخانه قدمی بزرگ برای تبدیل یک آشپزخانه قدیمی با مدرن محسوب می‌شود. البته هارمونی رنگ‌ کابینت با دیگر وسایل و رنگ دیوارها و کف را حتماً در نظر بگیرید. در آخر هم اضافه کردن نورپردازی‌های خاص شما را در داشتن آشپزخانه‌ای مدرن یاری خواهد کرد.

 

اتاق نشمین

به‌طور معمول اتاق نشیمن در سبک مدرن تاریک‌تر از فضاهای دیگر است. اما ویژگی طراحی مدرن را همچنان در خود جای می‌دهد. به خطوط مبل‌ها در عکس زیر توجه کنید، این خطوط در سرتاسر مبل‌ها تکرار شده، همچنین از یک رنگ غالب برای جلب کردن توجه چشم‌ها به فضا استفاده شده است.

 

برای اتاق نشیمن از رنگ‌های خنثی در سبک مدرن استفاده می‌شود.

برای اتاق نشیمن از رنگ‌های خنثی در سبک مدرن استفاده می‌شود.

استفاده از شومینه در اتاق نشیمن یکی از ایده‌هایی است که می‌توانید برای مدرن کردن فضا استفاده کنید. شومینه‌ها انواع مختلفی از جمله برقی، الکلی، هیزمی و گازی دارند که بسته به سلیقه و کاربرد می‌توانند به کار برده شوند. توجه داشته باشید که معمولاً در طراحی‌های مدرن اطراف شومینه خلوت است و استفاده از وسایل به حداقل می‌رسد.

 

ایده استفاده از شومینه در سبک مدرن

 

در سبک مدرن معمولاً از تلوزیون‌های بزرگ و مسطح در اتاق نشیمن استفاده می‌شود، به‌طوری که آن‌ها را روی دیوار نصب می‌کنند. همچنین استفاده از آباژورها و استندهای خاص بسته به رنگ و نوع آن‌ها در فضای اتاق نشیمن بسیار کاربرد دارد.

 

اتاق نشیمن در بازسازی به سبک مدرن

 

اتاق خواب

به پنجره‌های بزرگ این اتاق نگاه کنید که چگونه از نور طبیعی در جهت مثبت استفاده شده است. به هارمونی زیبایی که هم‌نشینی عناصر طبیعی مانند سنگ و فلز در کنار هم ایجاد کرده‌اند، دقت کنید.

 

اتاق‌خواب در کجای سبک مدرن قرار می‌گیرد؟اتاق‌خواب در کجای سبک مدرن قرار می‌گیرد؟

call2

نیاز به مشاوره دارید؟

جهت دریافت مشاوره با ما در تماس باشید…

همچنین استفاده از رنگ سفید، اکسسوری‌های کاربردی و در عین حال زیبا و چیدمان ساده از عوامل دیگری هستند که برای طراحی در نظر گرفته شده‌اند.

 

ایجاد یک اتاق در فضای باز

امروزه به لطف آپارتمان نشینی فضاهایی مانند حیاط به‌طور کامل از بین رفته‌اند. اما بسیاری از آپارتمان‌ها هنوز به فضاهایی مانند بالکن یا تراس دسترسی دارند. اهمیت این فضاها در بازسازی خانه نباید دسته‌کم گرفته شود.

شما می‌توانید با اضافه کردن یک فرش تراس یا بالکن خود را به فضای اتاق مانندی تبدیل کنید. سپس با اضافه کردن چند صندلی، کوسن‌ها، یک آتشدان کوچک و آویز چند چراغ ریسمانی آن را تکمیل و حتی برای شیک‌تر شدن می‌توانید چند سنگ‌فرش آجری هم اضافه کنید.

 

تبدیل حیاط به فضای مدرن

در هنگام بازسازی به سبک مدرن از حیاط خود غافل نشوید و به کاشت یک یا دو درخت بسنده نکنید. شما می‌توانید با مراجعه به گلخانه‌ها و مشاوره با افراد متخصص، گیاهانی که در منطقه شما بهتر رشد می‌کنند را بیابید و از آن‌ها در طراحی حیاط خود استفاده کنید.

به‌طورکلی طراحی یا بازسازی حیاط در سبک مدرن کار ساده‌ای نیست و نیاز به تخصص و تجربه دارد. به عکس زیر دقت کنید. در این‌جا هم استفاده از عناصری مانند چوب، بتن، سنگ و فلز را در کنار عنصری مانند آب و آتش می‌بینیم. همچنین فضایی هم برای نشستن در نظر گرفته شده است.

 

بازسازی حیاط به سبک مدرن چگونه است؟

 

سرویس بهداشتی و حمام

اولین چیزی که در در حمام یا سرویس‌های بهداشتی باید در نظر گرفته شود، بهداشت آن است. پس از متریال‌هایی استفاده کنید که در مقابل ضدمیکروب‌ها و مواد شوینده مقاوم باشند. در ادامه شما می‌توانید با تعویض دستگیره‌ها، وسایل روشنایی، روشویی، شیرآلات و پرده‌ها حمام یا سرویش‌های بهداشتی خود را مدرن کنید.

به عکس زیر توجه و به جزئیات به دقت نگاه کنید. استفاده از رنگ سیاه و سفید و به کار بردن عناصری مانند فلز در کنار چوب و شیشه به راحتی فضای حمام را در گروه طراحی به سبک مدرن قرار می‌دهند. همچنین پنجره‌ای که استفاده شده امکان استفاده از نور طبیعی را فراهم کرده است.

 

ویژگی‌های سبک مدرن در حمام و سرویس‌های بهداشتیویژگی‌های سبک مدرن در حمام و سرویس‌های بهداشتی

 

استفاده از گیاهان

زیبایی بصری بخش بزرگی از سبک مدرن و استفاده از گیاهان برای ایجاد آن و راهی عالی برای افزودن رنگ و زندگی به یک خانه مدرن است. یک ردیف گیاه در کنار پنجره‌های بزرگ می‌تواند حس سبزی را به خانه شما اضافه کند، بنابراین در اسرع وقت چند گلدان شیک را به سبک جدید خانه خود اضافه کنید. معمولاً در سبک مدرن از گیاهان سانسوریا، بن‌سای و گیاهان هوازی استفاده می‌شود.

 

حضور گیاهان برای داشتن فضایی مدرنحضور گیاهان برای داشتن فضایی مدرن

 

استفاده از قفسه‌های توکار

عکس زیر مثال خوبی برای نشان‌ دادن، استفاده از وسایل شخصی یا کلکسیون‌هایی است که در منزل داریم، بدون اینکه شاهد هیچ بهم‌ریختگی باشیم. به قفسه‌های توکار دقت کنید و این‌که چگونه خطوط آن‌ها در بقیه قفسه‌ها و در دیگر جاهای اتاق تکرار شده است. همچنین می‌توان این قفسه‌ها را از داخل برای جلوه و زیبایی بیشتر نورپردازی کرد.

 

کاربری قفسه‌های توکار در بازسای به سبک مدرن

 

تعویض پرده‌ها

در بازسازی خانه‌ها همیشه بیشتر توجهات روی نوع مبلمان، رنگ یا نحوه چینش آن‌ها معطوف است. کمتر کسی به پرده‌ها توجه می‌کند. به‌طورکلی در ایران پرده‌ها صرفاً برای حفظ حریم خصوصی استفاده می‌شوند و کارایی دیگری برای آن‌ها در نظر گرفته نمی‌شود. گاهی ساده‌ترین روش برای تعویض پرده‌ها توجه به رنگ دیوار است.

حتی در خانه‌هایی که از منظره دریا یا فضاهای طبیعت فوق‌العاده‌ای بهره‌مند هستند، پنجره‌ها را بدون پرده رها نکنید. شاید این حرف به دور ازم منطق به نظر برسد، اما گاهی بهترین منظره‌ها را می‌توان با پنل‌ها و پرده‌های شیک به قابی زیبا بدل کرد. در این گونه موقعیت‌ها توصیه می‌شود که از رنگ‌های خنثی استفاده کنید.

توجه داشته باشید که در سبک مدرن از پرده‌های معمولی و نرمال استفاده نمی‌شود، بلکه پرده‌ها هم با کمک سیستم‌های مدرن نقش خود را در بازسازی به سبک مدرن ایفا می‌کنند. حضور پرده‌هایی که به‌صورت برقی باز و بسته می‌شوند یا در هنگام شب تغییر رنگ می‌دهند، در کنار سایر لوازم رتبه مدرن بودن خانه را بالا می‌برند.

 

 

چگونه ظاهری مدرن داشته باشیم؟

در انتها برای داشتن ظاهری مدرن در هنگام بازسازی باید نکات زیر را رعایت کنید:

  • استفاده از دیوارهای کرم و خاکستری رنگ به همراه اثاثیه تیره‌تر برای داشتن ظاهری با کنتراست بالا و به‌طورکلی استفاده از رنگ‌های خنثی
  • پلان‌های باز را برای فضاها در نظر بگیرید.
  • از چیده‌مان‌های نامتقارن و صندلی‌هایی با فرم‌های باز استفاده کنید.
  • تزئینات اضافی را حذف کنید.
  • از گل و گیاهان در اکثر فضاها استفاده کنید.
  • مبلمانی را انتخاب کنید که با چوب‌ و چرم‌ هماهنگ و خطوط صاف و منظم داشته باشند.
  • کتابخانه‌هایی با الهام از شبک‌های نامتقارن
  • برای سطوح از موادی مانند چوب طبیعی و چرم استفاده کنید.
  • از پنجره‌های بزرگ و نورگیر استفاده کنید.

 

 

در آخر

ویژگی‌های طراحی داخلی مدرن چیزی است که این سبک را ظریف و بدور از شلوغی وتزئینات تعریف می‌کند. همچنین همراه شدن لوزام جانبی مینیمالیستی با این رویکرد باعث شده که سبک مدرن بسیار مورد توجه جامعه امروزی قرار بگیرد، به‌طوری‌که کمتر کسی پیدا می‌شود که به این سبک علاقه‌ای نداشته باشد.

به‌طورکلی طراحی مدرن شاید تعریف واحدی نداشته باشد ، اما با بررسی طراحی‌های بالا، ایده گرفتن از آن‌ها و رعایت ویژگی‌هایی که برای این سبک نام برده شد، کار شما را برای بازسازی به سبک مدرن بسیار راحت می‌کند.

اما همان‌طورکه می‌دانید، هر کاری نیاز به تخصص و تجربه کافی دارد. استودیو طراحی معماری ۴ به کمک طراحان حاذق و با تجربه سال‌ها در این زمینه فعالیت داشته، در نتیجه شما می‌توانید با خیال راحت بازسازی فضاهای خود را به تیم حرفه‌ای ما بسپارید و از نتایج کار لذت ببرید.

 

سوالات متداول

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *