درباره ما

افتخارات

پروژه ها

دانشنامه

تماس

ساختمان اداری ژیکان

معماری

معرفی پروژه

موقعیت: ایران،تهران، وزرا

کاربری: تجاری اداری

دفتر معماری: استودیو معماری شماره چهار

سرپرست طراحی:  محمدیوسف صالحی، محمد صادق افشار طاهری، کسری شفیعی زاده

تیم طراحی: آرش فقیهی، محیا عمویی، بردیا شفیعی زاده

گرافیست: محیا عموئی

رندرینگ: محمدجواد کسایی

کارفرما: مهندس توکلی

تاریخ شروع و اتمام اجرا: بهار 1400

مساحت زمین: 750متر مربع

مساحت ساخته شده: 2910 متر مربع

پلان ها و مدارک پروژه

مشاهده پروژه در اینستاگرام

پروژه های مشابه

ساختمان اداری ژیکان

ما سه عملکرد اصلی در این ساختمان داریم. هسته  عمودی ، منطقه اداری و منطقه تجاری.

در طبقه اول ، ما یک عقب نشینی در نمای غربی داریم که تراس را شکل داده است و همچنین منطقه اداری و تجاری را به صورت ترکیبی جدا کرده است.

حجم دورگه بین مناطق تجاری و اداری ابتدا از قوانین شهرداری گرفته شد که باعث شد 50 درصد از کل مساحت قابل ساخت سایت را برای طبقه همکف و اول در اختیار داشته باشیم. و در بقیه طبقات ما مجبور بودیم از 30٪ مساحت خالص باقی مانده استفاده کنیم. بنابراین ما یک پودیوم در این ساختمان داریم.

طبقات 3-7 اصلی ترین طبقات اداری هستند.در هر سطح 2 واحد اداری شامل یک منطقه مسطح خالص قابل تغییر برای نیازهای هر مشتری وجود دارد و برای هر واحد از دفترچه های استاندارد استفاده می شود. (w.c ، آشپزخانه و بالکن).

طبقه همکف و طبقه اول به دلیل همان 50٪ مساحت خالص قابل استفاده با یکدیگر ادغام شده اند ، اما طبقه همکف شامل 2 واحد فضایی با ارتفاع دو برابر و طبقه اول یک طبقه  اداری سه واحدی است.

لوور های فلزی استفاده شده‌ در فاساد برای کنترل شفافیت بصری و ورود نور در قسمت اداری ساختمان استفاده شده اند.و با حفظ خلوص هندسی فرم ساختمان، کارکرد مناسبی را در  کنترل نور ورودی در جبهه جنوبی و غربی بنا خواهند داشت.