دکوراسیون داخلی و انواع آن

درباره ما

افتخارات

پروژه ها

دانشنامه

تماس

پیشنهاد هایی برای شما

جهت مشاهده پروژه های اجرا شده، روی تصاویر کلیک کنید.

نیاز به مشاوره دارید...

زمان مورد نیاز برای مطالعه:

8 دقیقه

تاریخ انتشار:

1400-07-10

دسته بندی:

دانشنامه معماری, عمومی

[kkstarratings]

زمان مورد نیاز مطالعه:

8 دقیقه

دسته بندی:

دانشنامه معماری, عمومی

به این مقاله امتیاز دهید

[kkstarratings]

دکوراسیون داخلی و انواع آن

دکوراسیون داخلی

فهرست مطالب

دکوراسیون داخلی فضای کار و زندگی ما تأثیر بسیار زیادی در آرامش، آسایش و حس و حال ما دارد. طراحی دکوراسیون نوعی علم به شمار می‌رود و نیاز به دانش دارد.

اولین قدم برای شروع طراحی داخلی، داشتن اطلاعاتی درباره انواع مختلف سبک‌های دکوراسیون است؛ چرا که سبک‌های مختلفی مانند مدرن، مینیمال، اسکاندیناوی، صنعتی و سایر سبک‌ها، تفاوت‌های بسیاری با یکدیگر دارند و هر شخصی باید با توجه به سلیقه خود یکی از آن‌ها را برای دکوراسیون منزل خود انتخاب کند. در ادامه این مقاله با انواع سبک‌های دکوراسیون داخلی و ویژگی‌های شاخص آشنا می‌شوید.

 

دکوراسیون داخلی

call2

نیاز به مشاوره دارید؟

جهت دریافت مشاوره با ما در تماس باشید…

سبک دکوراسیون مدرن در دکوراسیون داخلی

در صورتی که فضای داخلی منزل توسط خطوط صاف و منظم، پالت رنگی ساده و موادی از قبیل استیل و شیشه طراحی شده باشد، به آن دکوراسیون مدرن می‌گویند. سادگی از ویژگی‌های شاخص این سبک دکوراسیون است. علاوه بر این استفاده تمام المان‌های مورد استفاده صاف، صیقلی و براق هستند.

در این سبک از اشکال هندسی واضح استفاده می‌شود. اشکال گوشه‌دار یادآور سخت بودن زندگی مدرن و دایره نیز حاکی از پویایی آن است. مجسمه‌هایی که در این سبک برای طراحی فضای داخلی استفاده می‌شوند نیز اغلب دارای مفاهیم انتزاعی هستند.

 

 

سبک امروزی در دکوراسیون داخلی

بسیاری از افراد به اشتباه سبک‌های مدرن و امروزی را جایگزین یکدیگر می‌کنند. در حالی که این دو سبک با یکدیگر متفاوت هستند. سبک مدرن در واقع تفسیری از طرحی است که در قرن بیستم شروع شده است. سبک امروزی به سبک خاصی پایبند نیست و در آن از خطوط انحنادار نیز استفاده می‌شود. در حالی که در سبک مدرن اینگونه نیست.

در سبک امروزی صمیمیت بیشتری در فضا احساس می‌شود. در حالی که در سبک مدرن فضا رسمی‌تر است. به‌طور کلی در هر دوره تاریخی سلیقه جمعی مردم آن دوره در واقع سبک امروزی آن دوره محسوب می‌شود.

 

 

سبک دکوراسیون مینیمال

سبک دکوراسیون مینیمال سبکی بی‌آلایش و ساده است. تمام عناصر اضافی در این سبک از فضا حذف می‌شوند. سبک مینیمال طرفداران زیادی دارد. به طور کلی این نوع سبک در واقع مانند سبک مدرن و از آن ساده‌تر است. در این سبک پالت‌های رنگی مورد استفاده اغلب خنثی هستند. علاوه بر این المان‌های به کار رفته معمولی زرق و برق چندانی ندارند. سفید از پرکاربردترین رنگ‌های مورد استفاده در سبک مینیمال است.

 

دکوراسیون داخلی

 

سبک دکوراسیون صنعتی

سبک دکوراسیون صنعتی در واقع از سبک‌های دوره انقلاب صنعتی اروپا و خانه‌های شهری قرن‌های ۱۷ و ۱۸ الهام گرفته است.

در این سبک ما شاهد استفاده از آجر، چوب و چرم در طراحی دکوراسیون خواهیم بود. مبلمان چرم که در دوره انقلاب صنعتی اروپا طرفداران زیادی در طبقه اشراف و کارخانه‌داران ثروتمند داشت، از اجزاء اصلی این سبک دکوراسیون محسوب می‌شود.

 

 

سبک دکوراسیون مدرن قرن بیستم

این سبک یادآور طراحی‌های اواسط دهه ۱۹۰۰ میلادی (۱۹۵۰ تا ۱۹۶۰) بوده و نوعی حس نوستالژیک به انسان القا می‌کند. سادگی از ویژگی‌های این سبک است و در آن برخی از عناصر مینیمال قابل مشاهده هستند.

 

سبک دکوراسیون اسکاندیناوی

سبک دکوراسیون اسکاندیناوی از دیگر سبک‌های مورد استفاده در دکوراسیون داخلی شباهت زیادی به سبک مینیمال دارد. بسیاری از افراد بر این اعتقادند که سبک مینیمال اغلب ویژگی‌های خود را از سبک اسکاندیناوی مدرن گرفته است.

در این سبک نیز سادگی مشهود است. استفاده از پالت تمام رنگی سفید، ترکیب عناصری از قبیل پلاستیک‌های روشن و استیل، نورپردازی‌های طبیعی و کاربرد کم لوازم جانبی از جمله ویژگی‌های این سبک به شمار می‌روند. در سبک اسکاندیناوی مبلمان ساده مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

دکوراسیون سنتی غرب

در این سبک المان‌های کلاسیک همراه با مبلمان مجلل و لوازم تزئینی زیاد در کنار آن‌ها مشاهده می‌شود. کاربرد چوب‌های تیره، پالت‌های رنگی پررنگ، مبلمان با پارچه‌های بافتنی، مخمل، ابریشمی و گلدوزی و خطوط منحنی از ویژگی‌های اصلی این سبک هستند.

 

دکوراسیون داخلی

 

سبک سنتی خاورمیانه

این سبک یکی از منحصربه‌فردترین سبک‌ها در طراحی دکوراسیون داخلی است. فرش و گلیم ایرانی عنصر جدایی‌ناپذیر این سبک محسوب می‌شوند. پالت‌های رنگی گرم و تند و نقش و نگارهای سنتی و اسلامی نیز از اجزاء مهم این سبک هستند.

پشتی و تخت با بالشتک‌های سنتی در این دکوراسیون دیده می‌شوند. مبلمان دارای رویه‌های سنتی شبیه به گلیم یا لنگ از دیگر المان‌های این سبک هستند.

 

دکوراسیون داخلی

 

دکوراسیون انتقالی یا ترنزیشنال

دکوراسیون انتقالی یا ترنزیشنال همان‌طور که از نام آن مشخص می‌شود، در واقع پل بین طراحی دکوراسیون سنتی و مدرن به شمار می‌رود.

در این سبک نوعی تعادل بین سبک سنتی و مدرن مشاهده می‌شود. در عین اینکه از استیل و شیشه در دکوراسیون استفاده می‌شود، شاهد استفاده از مبلمان مجلل با پارچه‌های مخملی همانند سبک سنتی نیز هستیم. پالت‌های رنگی خنثی در این سبک در عین شیک بودن، توام با نوعی حس آرامش است.

 

دکوراسیون داخلی

 

دکوراسیون سنتی شرق

شرق در واقع سرزمین‌های چین و ژاپن است. دکوراسیون سنتی این مناطق ساده و به‌دور از تجملات بوده و به نوعی نمادی از زندگی فروتنانه است. میز و صندلی‌ها کوتاه و مربع شکل هستند. به‌جای تخت در آن از تشک استفاده می‌شود و درب و پنجره‌ها کشویی بوده و مزین به نقوش مینیاتوری ژاپنی هستند. المان‌ها و طرح‌های کلی تداعی‌کننده حس نوستالژیک فیلم‌های شرقی است.

در این طرح همانند سبک مدرن اغلب از اشکال هندسی گوشه‌دار استفاده می‌شود. پالت‌های رنگی مورد استفاده در این شهر نیز اغلب خنثی هستند.

 

 

سبک دکوراسیون فرانسوی

در این سبک از رنگ‌های گرم و ملایم مانند طیف‌هایی از قرمز، زرد و طلایی استفاده می‌شود. مصالح مورد استفاده نیز سنگ و آجر هستند. استفاده از ظروف تزئینی چینی و روتختی‌های سنگین و ضخیم از دیگر ویژگی‌های این سبک است.

 

دکوراسیون داخلی

 

سبک دکوراسیون بوهمیان

در دکوراسیون داخلی با استفاده از این سبک آزادی عمل زیادی وجود دارد. پایبندی به قوانین خاصی در آن دیده نمی‌شود. از آنجایی که بوهمیان با نام سبک کولی‌وار شناخته می‌شوند، بسیاری با شنیدن نام این سبک تصور می‌کنند که به‌دلیل نادیده گرفتن عرف‌ها و قراردادها در این سبک نام بوهمیان را به آن داده‌اند. در حالی که این سبک در واقع مطابق با سلیقه کارفرما و طراح بوده و می‌تواند مملو از طرح و رنگ‌های متنوع باشد.

 

دکوراسیون داخلی

 

سبک دکوراسیون روستایی یا روستیک

در این سبک دکوراسیون با استفاده از عناصری از قبیل سنگ و چوب فضایی ساده و بی تکلف همانند زندگی روستائیان ایجاد می‌شود. سادگی و بی‌آلایشی از ویژگی‌های اصلی این سبک است.

واژه روستیک (Rustic) به معنی رنگ و رو رفته است. لوازمی که در این سبک دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرند نیز اغلب چنین حالتی دارند. قرار گرفتن در چنین فضایی حس نوستالژیک به انسان می‌دهد. البته المان‌های مورد استفاده قدیمی و رنگ و رو رفته نیستند، بلکه اینگونه طراحی شده‌اند که برای استفاده در چنین دکوراسیونی مناسب باشند.

 

 

سبک دکوراسیون هالیوودی

در سبک دکوراسیون هالیوودی تمایل زیادی به استفاده از لوازم باشکوه و مجلل وجود دارد. مبلمان باشکوه مخملی و عتیقه‌جات قیمتی از ویژگی‌های بارز این سبک به شمار می‌روند. استفاده از عکس بازیگران هالیوودی، مبلمان مجلل و نورپردازی زیاد همگی تداعی کننده سینمای هالیوود است.

پالت‌های رنگی مورد استفاده نیز اغلب رنگ‌های تند از قبیل فیروزه‌ای، بنفش و رنگ‌هایی از این قبیل هستند.

 

دکوراسیون داخلی

 

دکوراسیون داخلی با سبک ساحلی

هدف از این سبک ایجاد حس آرامش در انسان است. سبک ساحلی عمدتاً در خانه‌های ساحلی آمریکا استفاده
می‌شد. در واقع خاستگاه این سبک که به نام همپتون نیز شناخته می‌شود، مناطق ساحلی آمریکاست.

در سبک دکوراسیون ساحلی از پالت‌های رنگی خنثی در ترکیب با رنگ‌های آبی و سبز استفاده می‌شود. از دیگر شاخصه‌های آن می‌توان به مبلمان بژ و سفید، اتاق‌هایی پر از وسائل چوبی و الگوی‌های سفید و آبی برای بالش و پنجره‌های بزرگ اشاره کرد.

 

دکوراسیون داخلی

 

سبک دکوراسیون ایران باستان

سبکم دکوراسیون ایران باستان به دوران هخامنشیان و بعد از آن برمی‌گردد. در این سبک از سنگ مرمر در تزئین دیوارهای داخلی و خارجی استفاده می‌شود.

حکاکی‌های به سبک حکاکی‌های دوران هخامنشی، تندیس‌های مشابه تندیس‌های دوران هخامنشی و باستانی، کاربرد پالت‌های با رنگ خنثی از قبیل کرم و سفید همراه با رنگ‌های زرشکی، آبی و ارغوانی از شاخصه‌های این سبک به شمار می‌روند.

از دیگر ویژگی‌های بارز سبک دکوراسیون ایران باستان می‌توان به ستون‌های بلند، درب‌های سنگین، قاب‌های مرمر روی دیوارها، سرستون‌های شیر و اسب بالدار اشاره کرد که همگی یادآور ایران باستان هستند. استفاده از عناصر گوشه‌دار در این سبک نشان‌دهنده هیبت و اقتدار پادشاهان ایران قدیم است.

 

 

دکوراسیون یونان باستان

در فیلم‌های تاریخی شاهد سبک یونانی هستیم. در این سبک همانند ایران باستان از عناصری از قبیل حکاکی‌ها و تندیس‌های مرمرین در طراحی دکوراسیون استفاده می‌شود.

پالت رنگ‌ها در این سبک شبیه به سبک ایران باستان بوده و شکوه و عظمت این سبک را نشان می‌دهد. در فیلم‌های تاریخی این سبک دیده می‌شود.

تفاوت سبک ایران باستان و یونان به استفاده از خطوط و اشکال منحنی در سبک یونانی است که حس پویایی و حرکت را القا می‌کنند.

 

دکوراسیون داخلی

 

سبک مونوکروم

سبک مونوکروم ساده‌ترین سبک‌ها در دکوراسیون داخلی است. در این سبک همان‌طور که از نام آن مشخص
می‌شود، وجود یک رنگ کافیست.

این سبک در عین سادگی، از سخت‌ترین سبک‌ها برای چیدمان دکوراسیون محسوب می‌شود. در صورتی که اصول و نکات مهم در چیدمان این سبک رعایت نشود، مونوکروم به سبکی یکنواخت و خسته کننده و فاقد تنوع تبدیل می‌شود.

بسیاری از افراد به اشتباه تصور می‌کنند که در این سبک تنها می‌توان از رنگ بژ استفاده کرد یا اینکه فکر
می‌کنند در یک اتاق باید تنها از یک رنگ استفاده کرد، در صورتی‌که استفاده از هر رنگی، بدون اشکال است. به‌عبارت دیگر هرچند مونوکروم به معنای تک رنگی است؛ ا‌ما در این سبک از تناژهای دیگر در کنار یک رنگ اصلی استفاده می‌شود. به‌عنوان مثال ممکن است در دکوراسیون یک اتاق از رنگ‌های آبی آسمانی کمرنگ، آبی کاربنی، آبی تجارتی و حتی سرمه‌ای استفاده شود؛ اما این اتاق هنوز مونوکروم است.

 

 

سبک دکوراسیون نئوکلاسیک

سبک دکوراسیون نئوکلاسیک در واقع ویژگی‌های سبک دکوراسیون کلاسیک را دارد؛ اما نسبت به سبک کلاسیک بهتر با واقعیت خانه‌ها و آپارتمان‌های مدرن سازگاری دارد.

در واقع نئوکلاسیک شکل مدرن سبک کلاسیک است. در این سبک شاخصه‌های سبک کلاسیک بدون تغییر حفظ شده‌اند. هرچند این سبک ساده‌تر از سبک کلاسیک است؛ اما در آن از لوازم لوکس و گران‌قیمت استفاده می‌شود.

اساس این سبک نیز خطوط روشن و هندسه ساده آن است. پالت‌های های رنگی مورد استفاده در آن همانند پالت‌های رنگی کلاسیک هستند. رنگ پس زمینه در این سبک ممکن است، تاریک یا روشن بوده و شامل رنگ‌های سفید، بژ، خاکستری، سایه‌های قهوه‌ای، ماسه‌ای یا ترکیبی از تمام این رنگ‌ها باشد. در سبک کلاسیک عمدتاً از پالت رنگ‌های گرم استفاده می‌شود؛ اما لزومی ندارد که در سبک نئوکلاسیک نیز از این رنگ‌ها استفاده شود. در سبک نئوکلاسیک کاربرد پالت سرد و تیره و رنگ‌های متضاد نیز مرسوم است.

در سبک نئوکلاسیک استفاده از انواع ساده چوب، سنگ‌های تزئینی و ترکیب مواد طبیعی و مصنوعی مجاز است.

 

دکوراسیون داخلی

call2

نیاز به مشاوره دارید؟

جهت دریافت مشاوره با ما در تماس باشید…

دکوراسیون داخلی با آجر

استفاده از آجرهای پنهان در داخل دیوار باعث ایجاد تنوع در فضای داخلی می‌شود. این سبک برای فرار از دیوارهای سفید یکنواخت و ایجاد تنوع در فضا بسیار مطلوب است.

 

 

طراحی دکوراسیون داخلی با چوب منحنی

در طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان، اشکال منحنی همیشه علاقه معماران را برای برانگیختن زیبایی ، روان بودن ، پویایی و پیچیدگی طبیعتش بر می انگیزد. تکرار این اشکال ، کار ساده ای نیست. از نمایش دو یا سه بعدی آنها تا اجرای آنها در مواد نهایی ، این نشان دهنده یک مسئله جدی در طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان است که برای دستیابی به نتایج قوی نیاز به تخصص فنی و دانش زیادی دارد. فکر کردن در مورد راه های جدید برای تولید اشکال ارگانیک از مواد طبیعی حتی موضوع را پیچیده تر نیز میکند.
طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان با چوب منحنی

 

علاوه بر این ، در طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان کار با یک ماده طبیعی مانند چوب ویژگی های خاص خود را دارد. عواملی مانند گونه های چوب ، جایی که درخت رشد می کند ، با چه آب و هوایی روبرو است ، هنگام قطع ، نحوه برش یا خشک شدن آن ، در میان بسیاری از متغیرهای دیگر ، تا حد زیادی بر نتیجه نهایی تأثیر می گذارد. اما مقایسه سایر مواد با زیبایی و گرمی که سطوح چوبی به محیط ساخته شده می دهند سخت است. اگر از فرایندهای مناسب استفاده شود ، چوب می تواند منحنی و به شکل دلخواه باقی بماند – و برای این کار ، تعدادی از تکنیک های شناخته شده وجود دارد که شرکت استرالیایی ، Sculptform ،آنها را کامل کرده است.

 

 

طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان

 

Sculptform به طور تخصصی در زمینه ساخت بتونه های چوبی منحنی برای دیوارها و سقف ها برای طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان فعالیت می کند و معماران و سازندگان را قادر می سازد تا راه حل های قابل ساخت و مقرون به صرفه ای برای مفاهیم منحنی خود ایجاد کنند. هنگام کار با تکه های چوبی منحنی در مقیاس تجاری ، عواملی که باید به کاربرد مورد نظر توجه شود ، گونه ها و تراکم چوب ، شعاع منحنی مورد نظر و اینکه از روش اتصال آسان و شهودی باید برای ساخت استفاده شود.

 

 

 

در طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان با چوب های منحنی برای ایجاد اشکال ارگانیک از دو روش استفاده می شود:

خم شدن بخار: وقتی با بخار گرم می شود ، چوب کیفیت قابل انعطافی پیدا می کند و پس از خنک شدن به شکل دلخواه باقی می ماند.

 

 

Kerfing: این فرایند شامل بریدن شکافهای کوچک پشت تخته چوبی است تا اجازه دهد چوب در اطراف زیر ساز خم شود. این قطعات در طول مستقیم اما انعطاف پذیر از قبل سوراخ شده در محل تهیه می شوند و در طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان برای فضاهای سرپوشیده داخلی و خارجی مناسب هستند.

 

 

 

هر تخته کلیک بر روی الوار ، با فرم پیش بینی شده برای پروژه ، در کارخانه استرالیایی خود با یک شیار در پشت قالب تولید می شود که به عنوان یک رابط بین تخته پشتیبانی و اتصال کلیک اختراع شده شرکت است. به همین دلیل ، مونتاژ قطعات پیچیده در محل و با کلیک کردن ساده روی دکمه ، به سرعت حاصل می شود.

 

 

یک مطالعه موردی قابل توجه طراحی Sculptform’s Melbourne Design Studio است که توسط Woods Bagot طراحی شده است. طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان برای یک نام تجاری – یک دفتر یا یک فروشگاه مفهومی – یک چالش پیچیده است و ضروری است که معمار درک خوبی از شرکت ، خواسته ها ، محصولات و زیبایی شناسی آن داشته باشد. برونو مندز ، مدیر ارشد وودز باگوت ، اشاره می کند که “هدف این بود که در طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان فضایی را برای غوطه ور شدن در محصولات و اخلاق اسکالت فرم شکل دهیم ، فلسفه دست ساز این شرکت را به نمایش بگذارد. در فرم ، معماری استودیو بازدید کنندگان را از طریق فرایندهای Sculptform به یک سفر فیزیکی می برد – نمایش فضای کارگاهی کاملاً قابل مشاهده ، آزمایشگاه مشترک ، که در قلب طراحی قرار دارد. با پذیرایی از گروههای با اندازه های مختلف ، فضایی برای میزبانی جامعه طراحی ملبورن از طریق ویژگی های مکانی یکپارچه مانند اتاق نشیمن و صفحه مخفی است.

 

“هدف ایجاد دنباله ای از رویدادها بود که در طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان فضاهای مختلف داخلی را آشکار می کند در حالی که مردم به طور طبیعی در فضا می چرخند. مواد بلوط سفید آمریکایی در کف ، دیوارها و سقف استفاده می شود – تجربه پوشاندن توسط الوار مشخص. به عنوان یک عنصر یافتن راه ، موج در حال افزایش و فرسایش چوب به معنای مسیر عبور از نمایشگاه است که به فضای عمومی بازمی گردد. سفر به فضاهای سوم برای کار متمرکز ، نور طبیعی یا جلسات مشترک باز می شود. این فضاها در تضاد برجسته می شوند حلقه فیزیکی در اطراف آزمایشگاه ، کارگاهی برای جوجه کشی خلاق فرآیندهای Sculptform و در آنجا که نمونه های اولیه ایجاد می شود ، لولا می شود. یک دیوار لعاب دار ، فعالیت های آزمایشگاه مشترک را نمایان می کند ، و باعث ایجاد تئاتر در نمایشگاه می شود. در طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان اتاق های جلسات و فضاهای شکن همچنین در پشت درهای چوبی قرار دارند تا تداوم شکل منحنی قابل توجه را حفظ کنند. با فضاهای جلسات همه کاره ، در مناطق نشست و یک جدول ایده پردازی ایستاده باشید. “

 

 

« طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان این پروژه فرصتی برای همکاری در زمینه مطالعه دقیق امکانات چوب با Sculptform بود ، که همچنین فضا و تمام نجاری های سفارشی را ساخت. فرآیند طراحی ، پتانسیل الوارها را فراتر از شکل معمول خود بررسی کرد. این منجر به واردات تجهیزات Sculptform شد که در هیچ کجای استرالیا در دسترس نیستند و تکنیک های جدید تولید چوب و بخار خم شده را برای تحویل خطوط گسترده ای که توسط مفهوم بلند پروازانه مورد نیاز است ، وارد می کند.»

 

 

 

طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان این پروژه حتی باعث ایجاد نوآوری های بیشتر و خلق محصولات جدیدی شد که بعداً در فهرست محصولات این شرکت قرار می گیرند. به گفته برونو ، “با داشتن تخصص در زمینه تولید محصولات و اشتیاق برای رسیدن به محدودیت های جدید ، Sculptform از فن آوری های خمش بخار استفاده کرد و یک سیستم کلیپ محوری ایجاد کرد که اکنون بخشی از محصولات آنها است. کارهای برجسته الوار ، سیستم Clickten-on Batten را به نمایش می گذارد ، با طراحی استودیو منجر به توسعه قابلیت های جدید در الوارهای خم شده بخار برای ایجاد برجستگی ویژگی منحنی می شود. ” به عبارت دیگر؛ فن آوری ، صنعتگری و خلاقیت قدم به قدم گذاشتن.

کلام پایانی…

محیط زندگی ما تأثیر بسیار زیادی بر احساس راحتی، آرامش و آسایش و در نتیجه تفکرات و خلق و خوی ما دارد. انتخاب رنگ‌ها و نحوه چیدمان المان‌های مختلف در کنار یکدیگر فضایی دلنشین و مطلوب ایجاد می‌کند که ما در آن فضا احساس راحتی و آرامش داشته باشیم. بدون تردید زندگی در فضایی مطلوب کیفیت مناسبی دارد. ما ساعات زیادی از زندگی خود را در محیط منزل یا حتی کار سپری می‌کنیم. به همین دلیل لازم است که برای دکوراسیون داخلی و انتخاب سبک مناسب دکوراسیون زمان کافی اختصاص دهیم.

طراحی داخلی موضوعی تخصصی بوده و نیاز به دانش دارد. سبک‌های متعددی برای طراحی فضای داخلی وجود دارد؛ اما لزومی ندارد که ما در یک سبک خاص خود را محصور کنیم. می‌توان از تلفیق دو یا چند سبک نیز در طراحی داخلی استفاده کرد.

سوالات متداول

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *