درباره ما

افتخارات

پروژه ها

دانشنامه

تماس

پیشنهاد هایی برای شما

جهت مشاهده پروژه های اجرا شده، روی تصاویر کلیک کنید.

نیاز به مشاوره دارید...

زمان مورد نیاز برای مطالعه:

8 دقیقه

تاریخ انتشار:

1399-11-25

دسته بندی:

دانشنامه معماری, عمومی

[kkstarratings]

زمان مورد نیاز مطالعه:

8 دقیقه

دسته بندی:

دانشنامه معماری, عمومی

به این مقاله امتیاز دهید

[kkstarratings]

نگاهی انحصاری به اولین مدرسه چاپ 3 بعدی جهان

فهرست مطالب

این طراحی که در ماداگاسکار واقع شده است ، دارای صفحات خورشیدی و پیکربندی کندوی عسل است که امکان اتصال چندین مدرسه را فراهم می کند.

 

Mortazavi20x20Thinking20Huts20Design3

 

توسط چارو سوری

۲۶ ژانویه ۲۰۲۱

مگی گروت ، بنیانگذار موسسه غیرانتفاعی Thinking Huts ، در یک مأموریت است. گروت با نیازهای مبرم آموزشی و بیش از ۱.۲ میلیارد کودک در سراسر جهان در اثر بیماری همه گیر آواره شده است و بیش از ۲۶۰ میلیون کودک فاقد دسترسی به آموزش در سراسر جهان ، برای حل این مسئله مهم تلاش کرده است. او سازمان غیرانتفاعی خود را برای خدمت به جوامع مستضعف ایجاد کرد و اکنون قصد دارد از مواد چاپی ۳ بعدی مدارس را بسازد.a

فناوری انسان دوستانه توسعه یافته توسط Hyperion Robotics در هسته اصلی این روش است. گروت همچنین با آژانس طراحی معماری Studio Mortazavi (مستقر توسط امیر مرتضوی) مستقر در سانفرانسیسكو برای ایجاد اولین مدرسه چاپی ۳ بعدی در جهان در چهار جریب زمین در ساحل آفریقا ، در ماداگاسكار ، مشاركت كرد. در حالی که از فناوری چاپ ۳ بعدی برای بسیاری از پروژه های متاخر از جمله اتومبیل و برخی جنبه های معماری استفاده شده است ، این اولین مدرسه تمام عیار است که از این روش استفاده می کند.

مرتضوی می گوید که آموزشگاه خلبانی در محوطه دانشگاه Ecole de Management et d’Innovation Technologique (EMIT) واقع در فیانارانتسوا ساخته خواهد شد و به دانشجویان محلی مالاگازی خدمت خواهد کرد. یک محوطه دانشگاه از پیش دبستانی تا دبیرستان برای صدها دانش آموز ، با ساختمان های مختلف برای علوم ، کتابخانه ها ، کلاس های تربیت بدنی ، موسیقی و هنر و آزمایشگاه های رایانه وجود دارد. وی می گوید: “ما قصد داریم مسکن معلمین و به طور بالقوه دانش آموزان داشته باشیم.”

 

call2

نیاز به مشاوره دارید؟

جهت دریافت مشاوره با ما در تماس باشید…

طراحی:

طراحی ساده اما موثر ، از یک پیکربندی کندوی عسل که امکان اتصال چندین مدرسه را فراهم می کند ، و همچنین شامل مزارع عمودی و صفحات خورشیدی است. مدرسه خلبانی از یک طرح ترکیبی شامل دیوارهای چاپ شده ۳ بعدی و مصالح ساختمانی با منبع محلی برای سقف ، درب و غیره تشکیل شده است. “جیب” روی دیوارهای غلاف اجازه مزارع عمودی را می دهد. اینها همچنین به عنوان دیوارهای کوهنوردی برای کودکان دو برابر می شوند.

مرتضوی محدودیت های COVID-19 فعلی را برای طراحی در نظر نگرفته بود ، زیرا در زمان راه اندازی اولین مدرسه در تابستان 2021–22 (دسامبر تا مارس در ماداگاسکار) ، او اطمینان دارد که دنیا واکسینه خواهد شد. اگر تا آن زمان نباشد ، دانش آموزان ملزم به ماسک زدن هستند و او خاطرنشان می کند که آنها می توانند به راحتی برخی از پارتیشن های plexi را روی میزها اضافه کنند. مرتضوی می گوید: “به علاوه ، در بالای دیواره ها تهویه کافی برای گردش طبیعی هوا داریم تا آب و هوا را خنک نگه دارد و هوا را تازه تر کند.”

 

چالش ها و فرصت ها:

بزرگترین چالش ها شامل محدودیت های فناوری چاپ ۳ بعدی بود. وی می گوید: “الگوی برجسته معماری منحصر به فرد ما ، و همچنین بلوک های تهویه ، می تواند توسط چاپگر ساخته شود.” “ما یک الگوی قبیله ای سنتی مالاگاسایی را اجرا کردیم که دارای مهر تمرینی داخلی و خارجی ساختمان است که در حال آزمایش آن هستیم.”

مرتضوی می گوید ، بیشتر اشیا printed چاپ شده 3 بعدی دارای رنگ خاکستری روشن هستند ، زیرا ما می خواهیم ساختمان به زیستگاه طبیعی خود استتار شود ، مانند نحوه استفاده ساختمان های زمینی از رنگدانه های موجود در زمین در زیر سازه . ما می خواهیم یک فارغ التحصیلی طبیعی در لایه های مختلف ساختار وجود داشته باشد ، شبیه به اینکه یک صخره سنگی تنوع متنوعی دارد. “

یک جفت دیوار به ضخامت دو اینچ با فاصله ۸ تا ۱۴ اینچ از پوسته بیرونی حرکتی ایجاد می کند و از ساختاری شبیه تار عنکبوت برخوردار است که آنها را به هم متصل می کند اما فضای خالی زیادی برای اجرای لوله کشی و برق در ساختمان ایجاد می کند.

“زیبایی دیوارهای چاپ شده ۳ بعدی این است که در واقع ساخت انحنا به جای زاویه قائمه آسان تر است. ما می توانیم دیواره هایی داشته باشیم که دارای ضخامت موج دار باشند و همچنین الگوهای برجسته ای ایجاد کنیم که با اشکال سنتی تر ساخت و ساز چالش برانگیزتر و گران ترند. ” در حالی که غلاف های مدولار چند ضلعی انعطاف پذیری خاصی دارند ، بنابراین مدرسه می تواند بر اساس تقاضا در اندازه بزرگ شود ، مرتضوی همچنان متعهد است که فضای داخلی را با یک زیبایی محلی بگیرد ، و با صنعتگران محلی کار می کند تا مبلمان را با استفاده از چوب های پایدار ماداگاسکار تولید کنند.

“جنگل زدایی یک مسئله مهم در ماداگاسکار است ، که دارای یک اکوسیستم تنوع زیستی با بسیاری از گونه های بومی است که فقط در این جزیره شناخته شده است. به زودی یک سفر شناسایی به آنجا خواهیم رفت تا پایدارترین تأمین کننده مبلمان خود را در آینده ای نزدیک پیدا کنیم که سفر به آنجا امکان پذیر و امن باشد. “

 

 

تأثیر اقتصادی و آینده طراحی ۳ بعدی:

Thinking Huts امیدوار است ضمن ایجاد فرصت ها و دسترسی به آموزش ، مدرسه در ماداگاسکار باعث ایجاد نوآوری شود. Thinking Hut’s Grout می گوید: “طراحی ترکیبی ما با مشارکت در مشاغل مستقر در مالاگاسی ، مانند LafargeHolcim ، از اقتصاد محلی آگاه است.” با استناد به اعداد ، ۶۰٪ از ۱.۳ میلیون دانش آموز مالاگازی در سن ابتدایی که در مدرسه ثبت نام نکرده اند (با فرض نسبت آرمان آمیز دانش آموز به معلم ۳۵ به ۱) نیاز کل بیش از ۲۲۰۰۰ کلاس را نشان می دهد. وی اضافه می کند: “نیاز به زیرساخت های آموزشی در ماداگاسکار – و در سراسر جهان بسیار زیاد است و با ادامه ساخت مدارس با اجتماعاتی که بیشترین نیاز به آنها وجود دارد ، مفهوم ما قابل توسعه است.”

هدف این سازمان غیرانتفاعی داشتن یک کلبه تفکر در هر جامعه ای است که کودکان محلی برای آموزش ندارند. امیدوار است به محض جستجوی فرصتها در سایر کشورها به محض اینکه فرآیند و روش دقیق تنظیم شود ، در طول سال چاپ شود. کمپینی تحت عنوان بخشش متفکر با هدف جمع آوری ۳۵۰،۰۰۰ دلار برای حمایت از طرح آزمایشی آن و سه مدرسه بعدی ارائه می شود

ترجمه و گردآوری :

استودیو معماری شماره چهار

سوالات متداول

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *