نکاتی برای بازسازی رستوران و کافی شاپ و رونق بخشیدن به کسب و کار خود

درباره ما

افتخارات

پروژه ها

دانشنامه

تماس

پیشنهاد هایی برای شما

جهت مشاهده پروژه های اجرا شده، روی تصاویر کلیک کنید.

نیاز به مشاوره دارید...

زمان مورد نیاز برای مطالعه:

8 دقیقه

تاریخ انتشار:

1400-11-11

دسته بندی:

تجاری, دانشنامه معماری

[kkstarratings]

زمان مورد نیاز مطالعه:

8 دقیقه

دسته بندی:

تجاری, دانشنامه معماری

به این مقاله امتیاز دهید

[kkstarratings]

نکاتی برای بازسازی رستوران و کافی شاپ و رونق بخشیدن به کسب و کار خود

مراحل بازسازی رستوران و کافی‌شاپ

فهرست مطالب

اگرچه ایجاد یک تصویر درست از خود در هر صنعتی حیاتی است، اما در صنعت رستوران‌داری که مشتریان فقط برای دو چیز پول می‌پردازند، اهمیت بیشتری دارد که آن دو چیز غذای لذیذ و محیطی عالی است.

اگر هر روز غذاها و نوشیدنی‌های‌ لذیذی برای مشتریان خود سرو می‌کنید اما هنوز از نتیجه‌ای که انتظار آن را داشتید بهره‌مند نشده‌اید، وقت آن رسیده است که به فکر بازسازی رستوران و کافی شاپ خود باشید. در این مقاله نکاتی را در این خصوص برای شما بازگو خواهیم کرد که قطعا برای شما مفید خواهند بود.

حتی اگر رستوران و کافی شاپ شما در حال حاضر کسب و کار خوبی دارد، گاهی اوقات لازم است که ظاهر مناسبی را برای آن ایجاد کنید تا  بتوانید با رستوران‌های هیجان انگیز، براق و درخشان که همواره در مناطق مختلف در حال افتتاح شدن هستند رقابت کنید. بازسازی فضا می‌تواند فروش بیشتری را در مقایسه با تبلیغات برای رستوران و کافی‌شاپ شما به ارمغان بیاورد.

چگونه رستوران و کافی شاپ خود را را بازسازی کنیم

بازسازی رستوران و کافی‌شاپ یک کار جدی است. شکل ظاهری رستوران و کافی شاپ شما تعیین خواهد کرد که مشتریان در مورد برند و غذای شما چه فکری می‌کنند. نمای بیرونی و داخلی رستوران و کافی شاپ اولین برداشت از کیفیت رستوران شما را در ذهن مشتری تشکیل می‌دهد.

علاوه بر این، بازسازی رستوران و کافی‌شاپ کاری پرهزینه است و اگر زمانی احساس کنید که بازسازی آن نتیجه خوبی نداشته است نمی‌توانید آن را به حالت قبل برگردانید. بنابراین، اگر به بازسازی رستوران و کافی‌شاپ خود فکر می‌کنید، در اینجا یک چک لیست بازسازی رستوران و کافی‌شاپ آورده شده است که به شما کمک می‌کند تا رستوران و کافی‌‌شاپ خود را با موفقیت بازسازی کنید.

مراحل بازسازی رستوران و کافی‌شاپمراحل بازسازی رستوران و کافی‌شاپ

call2

نیاز به مشاوره دارید؟

جهت دریافت مشاوره با ما در تماس باشید…

با یک برنامه بدون نقص شروع کنید

در حالی که به این سوال پاسخ می‌دهید که چگونه رستوران و کافی‌شاپ خود را به خوبی بازسازی کنید، باید فکر بازسازی را با یک برنامه بدون نقص تحلیل کنید. تجزیه و تحلیل کنید که چگونه برندهای مختلف با موفقیت به اهداف خود پس از بازسازی دست یافته‌اند. با همتایان خود صحبت کنید و از مشتریان خود بپرسید، یک مسابقه یا جایزه ممکن است کمک کند مشتریان بهترین پیشنهادات خود را ارائه دهند.

همچنین می‌توانید از یک متخصص مدیریت برند کمک بگیرید. طرحی که پس از در نظر گرفتن داده‌های واقع بینانه ابداع شده است، نه تنها اشتباه نخواهد بود، بلکه به راحتی توسط مشتریان شما نیز پذیرفته خواهد شد. در عین حال، اطمینان حاصل کنید که اصالت رستوران و کافی شاپ شما در بازسازی از بین نمی‌رود، مگر اینکه بخواهید برند خود را از نو بسازید. قبل از نهایی کردن هرگونه تغییری در رستوران و کافی‌شاپ خود، مخاطبان، ایده و تصویر برند خود را در نظر بگیرید.

برنامه خود را با چشم انداز و عملکرد رستوران و کافی‌شاپ خود هماهنگ کنید.

در صنعت رستوران و کافی‌شاپ رقابتی جدی وجود دارد. برای متمایز شدن، صرفا نیاز نیست که چشم انداز و تخصص خود را بهبود ببخشید، بلکه مطمئن شوید که فضای رستوران شما با این دو دیدگاه برند شما مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید در بین رستوران‌های غذاهای سنتی ایرانی در منطقه خود پیشرو باشید، فضای داخلی با دکوراسیون یک فست فود ممکن است برای مشتریان شما جذاب نباشد.

نور مناسب در بازسازی رستوران و کافی‌شاپ

تنظیم بودجه

مورد بعدی در چک لیست بازسازی رستوران و کافی‌شاپ، تعیین بودجه است. پروژه‌های بازسازی همیشه بیش از آنچه شما انتظار دارید هزینه دارند. بازسازی همچنین بر سود شما از فروش تأثیر می‌گذارد. بنابراین، تنظیم بودجه برای رستوران و کافی‌شاپ شما نیاز به توجه ویژه و گاهی اوقات نیاز به کمک حرفه‌ای دارد. اگر در برنامه‌ریزی بودجه تجربه ندارید، یک متخصص استخدام کنید.

انتخاب مبلمان درست در بازسازی رستوران و کافی‌شاپ

معمار، طراح یا پیمانکار مناسب را انتخاب کنید

بازسازی رستوران و کافی‌شاپ ممکن است نیاز به ملاحظات خاصی در رابطه با روشنایی، سیم کشی، گرمایش، تهویه مطبوع، رنگ آمیزی، سیستم‌های تهویه، آب، پارکینگ و بسیاری عوامل دیگر داشته باشد. از این رو، به دنبال افراد حرفه‌ای باشید که قبلاً روی پروژه‌های مشابه کار کرده‌اند. از مکان‌هایی که در گذشته در آن بازساز انجام داده‌اند بازدید کرده یا به صورت آنلاین سابقه آن‌ها و پروژه‌هایی که پیش از این انجام داده‌اند را بررسی کرده و کیفیت کار آن‌ها را ارزیابی کنید.

اهداف خود را تعیین کنید

بازسازی رستوران و کافی‌شاپ همواره در ذهن مشتریان تاثیری برجای می‌گذارد، به همین دلیل است که شما باید برای بازسازی رستوران و کافی‌شاپ خود هدف مشخصی داشته باشید. دلیل بازسازی را از خود بپرسید – آیا می‌خواهید دکوراسیون خود یا اینکه برند خود را تغییر دهید.

اولویت‌بندی مسائل بحرانی

گاهی اوقات، در طول فرآیند بازسازی رستوران و کافی‌شاپ، جنبه زیبایی شناسی رستوران ممکن است بر جنبه راحتی مشتریان غالب باشد. با این حال، همواره باید ابتدا به مسائل بحرانی توجه شود. به عنوان مثال، اگر مشکلاتی مانند نشتی لوله‌ها یا پارکینگ شلوغ دارید، ابتدا به آن‌ها رسیدگی کنید و سپس به سراغ سایر جنبه‌های زیبایی شناسی بروید.

تاثیر نورپردازی در بازسازی رستوران و کافی‌شاپتاثیر نورپردازی در بازسازی رستوران و کافی‌شاپ

آخرین ترندها را بررسی کنید

این چک لیست بازسازی رستوران و کافی‌شاپ بدون تاکید بر نیاز به بررسی ترندهای مرتبط کامل نخواهد بود. اگر سال‌هاست که بازسازی نکرده‌اید، ممکن است به جای تغییرات کوچک، نیاز به بازسازی کامل داشته باشید. آخرین ترندهای صنعت خود را تجزیه و تحلیل کنید و یک طرح نوسازی ارائه دهید که نه تنها مدرن است، بلکه شما را از رقبای خود متمایز می‌کند. حتی اگر یک رستوران سنتی خانوادگی دارید، باز هم می‌توانید امکانات و فناوری‌های عصر جدید را در برنامه خود بگنجانید.

رونق کسب و کار از طریق بازسازی رستوران و کافی‌شاپرونق کسب و کار از طریق بازسازی رستوران و کافی‌شاپ

طبق مطالعات انجام شده، افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصدی در فروش رستوران‌هایی که اخیراً بازسازی شدند، مشاهده می‌شود. اهداف درست را تعیین کنید و با افراد مناسب تماس بگیرید تا به شما کمک کنند و اینگونه برای بهره‌مند شدن از  مزایای بازسازی رستوران و کافی‌شاپ خود آماده خواهید بود.

به نظرات مشتریان توجه کنید

ببینید افراد چگونه با فضا تعامل دارند. آیا کسی در رفت و آمد مشکل دارد؟ آیا کسی به طور کلی ناراضی به نظر می‌رسد؟ با مشتریان خود در ارتباط باشید تا ببینید، در صورت نیاز، دوست دارند کدام قسمت را بازسازی کنید. وقتی این اطلاعات را جمع آوری کردید می‌توانید شروع به ایجاد یک برنامه جامع برای بازسازی کنید.

مشتریان شما با ارزش‌ترین منبعی هستند که بتوانید قبل از بازسازی از آن استفاده کنید. حتی قبل از اینکه با یک پیمانکار تماس بگیرید، اطلاعات و بازخوردهایی را از مشتریان خود جمع آوری کنید.

یک راه آسان برای شروع این فرآیند این است که رسانه‌های اجتماعی خود را بررسی کنید. ببینید افراد راجع به رستوران و کافی‌شاپ شما چه می‌گویند. بخصوص نظرات منفی را جدی بگیرید. اگر مشتریان شما از نور کم شکایت دارند یا از رنگ دیوارها متنفرند، یادداشت کنید و در جلسه اول با پیمانکار مطرح کنید.

 نور ضعیف را به روز کنید

نور طبیعی فراوان ایده‌آل است، اما اگر اضافه کردن پنجره‌های بیشتر جزو گزینه‌های شما نیست، به فکر به روز‌رسانی لوازم روشنایی خود باشید. نورپردازی شما باید به اندازه‌ای روشن باشد که مشتریان بتوانند منو یا روزنامه خود را به راحتی بخوانند، اما نه آنقدر تند که باعث شود احساس کنند زیر نور متمرکز هستند.

اولویت اول شما هنگام انتخاب نورپردازی رستوران این است که اطمینان حاصل کنید نور کافی وجود دارد تا هر غذا یا نوشیدنی روی میز قابل مشاهده باشد. اگر مشتریان شما در تاریکی باشند خیلی تحت تأثیر قرار نخواهند گرفت.

در عین حال، اگر نور بیش از حد روشن باشد محیط برای غذا خوردن خشن و نامطلوب به نظر می‌رسد. از آنجایی که نور نقش مهمی در درک مشتریان شما از رنگ و چیدمان دکور شما دارد، ایده خوبی است که روی نورپردازی سرمایه گذاری کنید که دارای یک دیمر باشد که به شما امکان کنترل دقیق میزان نوری که به فضا می‌رسد را بدهد.

این مهم است که نورپردازی را در اطراف محل سرو غذا طراحی کنید. برای مثال، اگر رستوران شما یک بوفه ارائه دارد، باید جزیره‌ای از نور در اطراف بوفه ایجاد کنید، تا مهمانان بتوانند غذاهای موجود را ببینند و این همچنین راهی ظریف برای هدایت آن‌ها به بوفه است.

به طور مشابه، از نورپردازی می‌توان هوشمندانه برای برجسته کردن تابلوهایی که مشتریان را به داخل هدایت می‌کند استفاده کرد. این نوع برندسازی استراتژیک می‌تواند به روش‌های مختلفی برای تأثیرگذاری بر خرید مشتریان مورد استفاده قرار گیرد.

مبلمان قدیمی را جایگزین کنید

آیا مبلمان شما قدیمی، نامرتب یا خراب است؟ پیدا کردن مبلمانی که حس مهمان نوازی به مشتریان بدهد و در عین حال مدرن، جذاب و مقرون به صرفه باشد آسان است. در صورت امکان، گزینه‌های متنوعی برای  نشستن مانند صندلی بار برای مشتریان در رفت و آمد، میز و صندلی برای خانواده‌ها، و میزهای دنج برای زوج‌ها و دوستان در نظر بگیرید.

مهم است که چیدمان رستوران و کافی‌شاپ را به گونه‌ای نهایی کنید که جذاب باشد و بستر مناسبی را برای یک محیط دلپذیر فراهم کند. هدف بسیاری از رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها داشتن محیطی دلپذیر است. برخی دیگر می‌خواهند فضایی آشنا و در عین حال باکلاس فراهم کنند. هدف دیگر رستوران‌ها صمیمی و دنج بودن است.

رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها در مورد چیدمان مبلمان با در نظر گرفتن زیبایی شناسی تصمیم می‌گیرند. اندازه و ارتفاع صندلی و اندازه میز رستوران نقشی حیاتی در اتمسفر دارند.

اطمینان از تعادل مناسب بین راحتی و ظرفیت یک رستوران و کافی‌شاپ حیاتی است. چیدمان مبلمان باید به درستی متعادل باشد. افزایش ظرفیت رستوران و کافی‌شاپ موجب به حداکثر رساندن درآمد می‌شود اما تعداد زیاد میز و صندلی ممکن است باعث ناراحتی مشتریان شود و حرکت کارکنان را محدود کند. بنابراین داشتن برنامه‌ریزی دقیق برای مکان قرار دادن مبلمان و نوع مبلمان بسیار حیاتی است. این مرحله‌ای بسیار مهم است اما بسیاری از صاحبان رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها به آن توجه ندارند. بنابراین، تعادل فضا و برنامه ریزی بسیار مهم است تا فاصله گذاری به درستی مدیریت شود.

از دکوراسیون مدرن استفاده کنید

تغییرات ساده مانند افزودن یک لایه رنگ تازه، چند اثر هنری چشم نواز به دیوار، گیاهان طبیعی یا تخته‌های سیاه در اندازه‌های مختلف برای برجسته کردن برخی از منوها یا آیتم‌های نمایشی می‌تواند کمک زیادی به شما کند.

اگر فرشی با طرح‌های درخشان و قدیمی دارید، دکور جدیدی را در نظر بگیرید که کمرنگ‌تر است و با بقیه دکور شما هماهنگ است. حال و هوای فضای شما هر چه که هست سعی کنید عناصر دکوراسیون با هم سازگار باشند.

طراحی داخلی رستوران و کافی‌شاپ با هدف برندسازی بسیار مهم است. شکل ظاهری رستوران بر نحوه درک مشتریان از مفهوم رستوران و اینکه آیا آن را مکانی مناسب برای غذا خوردن می‌دانند یا نه، تأثیر می‌گذارد.

فضای داخلی کثیف یا بسیار روشن باعث می‌شود که مشتریان حسی منفی نسبت به آن داشته باشند و به طور بالقوه آن‌جا را حتی قبل از خوردن غذا ترک کنند. یک ایده ایده‌آل برای دکوراسیون داخلی رستوران این است که از نور طبیعی تا حد امکان استفاده کنید تا مطمئن شوید مکان شما در اینستاگرام پست‌های بیشتری داشته باشد.

در عصر اینستاگرام، طراحی داخلی فروشنده بی‌صدای رستوران و کافی‌شاپ شماست. همه مایلند در جایی که تمام روز بوده‌اند پست بگذارند، و اگر رستوران و کافی‌شاپ شما زیبا و جذاب به نظر برسد، صفحه اینستاگرام مشتری شما راه پیدا می‌کند و اینگونه کل لیست فالوورهای آن‌ها را جذب می‌کنید.

طراحی داخلی خوب یعنی طراحی داخلی قابل فروش. شما می‌توانید از طراحی داخلی خود برای بازاریابی رستوران و کافی‌شاپ خود در بین مشتریان هدف خود استفاده کنید. اگر چیزی منحصر به فرد در فضای داخلی وجود دارد، مطمئن شوید که همه آن را ببینند. مردم دوست دارند فکر کنند که بخشی از چیزی منحصر به فرد هستند و در نتیجه به رستوران شما سرازیر می‌شوند.

مهم‌تر از همه طراحی داخلی رستوران‌ها و کافی‌شاپ اثر روان‌شناسی بر مشتریان دارد. می‌توانید با استفاده از ایده‌های طراحی داخلی، مشتریان خود را وادار کنید بیشتر سفارش دهند، سریع‌تر غذا بخورند، بیشتر بنوشند، کمتر بمانند و موارد دیگر.

از فضای بیرونی استفاده کنید

نمای بیرونی رستوران و کافه شما اولین چیزی است که مشتریان بالقوه می‌بینند. ظاهر نامناسب یا علائم نامناسب می‌تواند مهمانان را از رستوران شما دور کند. مطمئن شوید که نمای بیرونی شما تمیز، به روز و به وضوح مشخص باشد.

درباره اضافه کردن یک یا دو المان به پنجره‌های خود فکر کنید که غذاها و خوراکی‌های موجود در منو یا موارد ویژه را نشان می‌دهد. حتی می‌توانید از یک تابلو در پیاده رو با یک پیام هوشمندانه در مقابل رستوران و کافی‌شاپ خود استفاده کنید تا توجه رهگذران گرسنه را به خود جلب کنید.

نمای بیرون به همان اندازه فضای داخلی در بازسازی رستوران و کافی‌شاپ مهم است. افراد از رستوران‌هایی که به نظر ناخوشایند می‌رسند اجتناب می‌کنند. ممکن است آن‌ها را به این فکر بیاندازد که احتمالا غذا نیز به اندازه نمای رستوران ناخوشایند است.

به طور مشابه، اگر کسب و کار شما از بیرون بی‌حال و زشت به نظر برسد، با رنگ‌های رنگ پریده یا تابلوهای قدیمی، به احتمال زیاد مشتریان از مراجعه به رستوران شما خودداری خواهند کرد. امروزه، مشتریان در مکان‌هایی غذا می‌خورند که ظاهر و احساس تازه‌ای داشته باشد، فضایی که نظرها  را به خود جلب کند.

به بیرون از رستوران و کافی‌شاپ خود نگاه دقیقی بیندازید. معابر و ساختمان‌ را از نظر آسیب‌های سازه‌ای بررسی کنید. یک شرکت محوطه‌سازی برای مراقبت از گیاهان و درختچه‌های بیش از حد رشد کرده اطراف ساختمان رستوران و کافی‌شاپ خود استخدام کنید. کسب‌وکاری که به خوبی نگهداری می‌شود و دارای تابلوهای روشن و دکور بیرونی جالب با نام تجاری است، بدون توجه به اینکه با رستوران شما آشنا هستند یا نه، مشتریان را به خود جذب می‌کند.

call2

نیاز به مشاوره دارید؟

جهت دریافت مشاوره با ما در تماس باشید…

با عصر دیجیتال همراه باشید

تقریباً همه چیز در عصر امروزه متکی بر فناوری است. با انتقال رستوران و کافی‌شاپ خود به عصر دیجیتال یک سرمایه‌گذاری پر بازده داشته باشید. صرفاً با ارائه وای‌فای رایگان، جایگزین کردن منوهای کاغذی با تبلت یا آی پد یا داشتن یک دیوار منوی دیجیتال، قطعاً مهمانان بیشتری را به وسیله  تکنولوژی جذب خواهید کرد و آن‌ها ترغیب می‌شوند که در رستوران شما غذا بخورند و بعد از آن دومین فنجان قهوه یا دسر را سفارش دهند. به  احتمال زیاد این ایده رستوران و کافی‌شاپ شما را به یک پاتوق همیشگی برای مشتریان تبدیل خواهد کرد.

راه‌های ساده زیادی وجود دارد که می‌توانید رستوران و کافی‌شاپ خود را سریعاً تغییر دهید که متناسب با برند و بودجه شما باشد. از برخی از ایده‌های بالا استفاده کنید تا مشتریان خود را خوشحال کنید، مشتریان جدید جذب کنید و سود خود را افزایش دهید.

بهترین زمان را انتخاب کنید

زمان‌بندی بسیار مهم است. منتظر نباشید تا لیست تعمیرات ضروری در رستوران شما چندین صفحه شود. به طور معمول، رستوران‌ها برای همگام شدن با زمان و ادامه جذب مشتری، هر پنج سال یک بار نیاز به اصلاح  و بازسازی ظاهر خود دارند.

برای حفظ رونق کسب و کار خود، در صورتی که رستوران شما نیاز به بازسازی دارد، می‌توانید ترتیبی دهید که اکثر کارهای پیمانکاری در شب و در ساعات غیر کاری انجام شود. این امر خطر از دست دادن مشتریان به خاطر هرگونه سر و صدا یا فضای نامرتب را کاهش می‌دهد و عملکرد شما را حفظ می‌کند.

از تغییر بیش از حد اجتناب کنید

تغییر می‌تواند در این صنعت سودآور یا مضر باشد. ایجاد تغییرات مناسب می‌تواند منجر به رونق کسب و کار شود. اما تغییر بیش از حد به اندازه‌ای که رستوران شما غیرقابل تشخیص شود می‌تواند مضر باشد.

بسیاری از مواقع، مشتریان ثابت ممکن است صرفا به خاطر فضای آشنای رستوران شما مراجعه کنند. به عنوان مثال، شاید شما به خاطر همبرگرهایتان یا دکوراسیون جالب و چشم‌نوازتان شناخته شده باشید.

هنگامی که می‌خواهید یک رستوران و کافی‌شاپ بزرگ را بازسازی کنید، اطمینان حاصل کنید که عناصری که رستوران شما را منحصر به فرد می‌کنند ثابت بمانند. به برند و ارزش‌های خود وفادار بمانید.

بازسازی رستوران نوعی ارتباط است

وقتی زمان تصمیم‌گیری می‌رسد که آیا رستوران شما نیاز به بازسازی دارد یا خیر، هرگز پیامی را که می‌خواهید به مشتریان خود ارسال کنید فراموش نکنید. این پیام باید در هر جنبه و گوشه‌ای از رستوران شما منعکس شود.

با متعادل کردن جذابیت ظاهری جدید با برند و حال و هوای رستوران خود، مهمانان شما مشتاقانه منتظر نشان دادن حمایت خود از رستوران شما خواهند بود.

استفاده از آخرین ترند‌ها در بازسازی رستوران و کافی‌شاپ

سخن آخر

اگر صاحب رستوران و کافی‌شاپ هستید مطمئنا می‌دانید که چه رقابت شدیدی برای جلب توجه مشتریان گرسنه و وادار کردن آن‌ها برای کسب اطلاعات بیشتر وجود دارد. یکی از راه‌های بسیار موثر برای بهبود فروش و افزایش بازدید مشتریان، سرمایه‌گذاری در بازسازی است.

در واقع، مطالعات نشان می‌دهد که یک رستوران و کافی‌شاپ می‌تواند انتظار داشته باشد که پس از بازسازی جزئی، افزایش فروش ۲ تا ۶ درصدی را شاهد باشد.

اگرچه کلمه “بازسازی” یک کار بزرگ به نظر می‌رسد، لزومی ندارد این گونه باشد. فرقی نمی‌کند مبلمان خود که حس مهمان‌نوازی به مشتریان می‌دهد را برای ظاهری مدرن‌تر به‌روزرسانی کنید، نورپردازی را بهبود ببخشید یا منوی خود را تازه کنید، همانطور که در بالا گفته شد چندین تغییر ساده وجود دارد که می‌توانید برای خوشحال کردن مشتریان و دادن حس تازگی به رستوران و کافی‌شاپ خود استفاده کنید.

سوالات متداول

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *