درباره ما

افتخارات

پروژه ها

دانشنامه

تماس

پیشنهاد هایی برای شما

جهت مشاهده پروژه های اجرا شده، روی تصاویر کلیک کنید.

نیاز به مشاوره دارید...

زمان مورد نیاز برای مطالعه:

8 دقیقه

تاریخ انتشار:

1399-12-23

دسته بندی:

دانشنامه معماری, عمومی

[kkstarratings]

زمان مورد نیاز مطالعه:

8 دقیقه

دسته بندی:

دانشنامه معماری, عمومی

به این مقاله امتیاز دهید

[kkstarratings]

طراحی داخلی چیست و چرا واقعا می تواند باعث شود شما احساس بهتری داشته باشید ؟

فهرست مطالب

طراحی داخلی چیست ؟ اگر سبک موسیقی خاصی را دوست ندارید ، تئاتر شما را خسته می کند یا کارهای هنری شما را مجذوب خود نمی کند ، تقریباً همیشه می توانید از آنها دوری کنید. معماری اما متفاوت است. یک پروژه فکر نشده به طور مداوم و برای مدت طولانی زندگی بسیاری از افراد را تحت تأثیر قرار خواهد داد. با فضای داخلی ، این اثر حتی بیشتر می شود. انسان بیشتر وقت خود را در خانه می گذراند ، که مستقیماً بر سلامتی و سلامتی ما تأثیر می گذارد.

 

Eames House Charles e Ray Eames. Image Courtesy of Archilogic
call2

نیاز به مشاوره دارید؟

جهت دریافت مشاوره با ما در تماس باشید…

در دوره های بازنشستگی اجباری ، مانند همه گیری کنونی Covid-19 ، ما درک می کنیم که فضای داخلی برای رفاه و حتی پیشگیری از بیماری ها چقدر مهم است. طراحی یک محیط داخلی یک مسئولیت بزرگ برای یک معمار حرفه ای است. یک طراح داخلی باید این پروژه ها را برنامه ریزی ، تحقیق ، هماهنگی و مدیریت کند تا محیطی کاملاً سالم و زیبا از نظر زیبایی برای افرادی که از فضا استفاده می کنند بدست آورد. اما در واقع طراحی داخلی چیست؟

گاهی ، طراحی داخلی با دکوراسیون اشتباه گرفته می شود – تصور غلطی که همراه با چندین تعصب و سوء تفاهم است. در واقع ، انتخاب پوشش ها ، رنگ ها و پوشش ها یکی از جنبه های مهم طراحی داخلی است. اما این تنها ویژگی آن نیست.

اولاً ، درک رفتارها و تمایلات کاربر برای ایجاد فضاهای عملکردی و زیبا ضروری است. سازماندهی حرکت یک نقطه شروع است ، که می تواند از طریق دستکاری طرح اصلی به دست آید. این تقسیم فضا را می توان از طریق دیوارها ، از طریق مبلمان و حتی اشیا نیز انجام داد. در عین حال ، در طراحی داخلی باید به شرایط راحتی (اعم از حرارتی ، روشنایی یا صوتی) و همچنین ارگونومی توجه شود که بهترین ابعاد را برای مبلمان و اشیاء تعیین می کند. سرانجام ، مشخصات پوشش ها و مواد قابل مشاهده ترین و سطحی ترین قسمت طراحی داخلی است ، اما از اهمیت کمی برخوردار نیست. این لمس نهایی چهره پروژه را تركیب می كند ، دید طراح و همچنین خواسته ها و نیازهای كاربران را انتقال می دهد.

در زیر ، ما در مورد موارد اصلی بحث می کنیم که طراحی داخلی چیست و چه جزئیات بیشتری را باید در نظر بگیرد :

 

 

چیدمان

طرح یک پروژه ، به طور خلاصه ، موقعیت تجهیزات ، مبلمان و اشیا، ، اعم از ثابت یا متحرک ، در فضایی است که در حال طراحی است. یک توزیع مناسب می تواند جریان فضا را سازماندهی کند ، مکان های ماندگاری ایجاد کند و سلسله مراتب فضا ایجاد کند. به ویژه در نقشه های معماری باز open space) (، که طراح از آزادی بیشتری برخوردار است ، چیدمان داخلی برای عملکرد صحیح پروژه بسیار ضروری است. لوکوربوزیه و میس ون روهه اولین کسانی بودند که با کاهش مناطق وسیع گردش خون و استفاده از عناصر ساختاری ، مبلمان و صفحه های متحرک برای تقسیم فضا به جای دیوارها ، برنامه های مرسوم مرسوم را به چالش کشیدند.

برای ایجاد یک چیدمان خوب ، البته طراح داخلی باید استانداردهای دسترسی ، مسیرهای فرار از آتش و حداقل ابعاد اتاق را در نظر بگیرد. مقادیر زیادی ادبیات وجود دارد که ابعاد مناسب برای هر نوع استفاده از فضا را مشخص می کند. کتاب ارنست نوفرت “داده های معماران” در سال ۱۹۳۶ منتشر شد و در حال جمع آوری بهترین روش ها برای ابعاد مختلف فضاهای مختلف از آشپزخانه های صنعتی برای آموزش اتومبیل ها است. با افزایش متراکم شهرها و گران شدن املاک ، اما آپارتمانهای کوچک و خانه های کوچک شروع به نادیده گرفتن این حداقل استانداردها می کنند ، نشان می دهد که قوانین می توانند با دقت نقض شوند. بنابراین مهمترین نکته برای درک نیازهای فضا و کاربر آن است تا بتواند طرح های کاربردی و مناسب را برای هر سناریوی مختلف پیشنهاد دهد.

 

 

مبلمان

مبلمان چه ثابت و چه موبایل ، مستقیماً بر کیفیت هر پروژه داخلی تأثیر می گذارد. این وظیفه طراح است که اطمینان حاصل کند که انتخاب های مشخص شده در پروژه به کارکرد معمول فضا کمک می کند ، اطمینان حاصل کند که به نگرانی های اساسی مانند گردش خون آسیب نمی رساند.

وقتی صحبت از فضاهای کوچک می شود – هرچه کوچکتر می شوند – توجه به انتخاب هر مبلمان در درجه اول اهمیت قرار دارد. به همین دلیل ، در بسیاری از موارد ، اغلب طراحی موارد منحصر به فرد برای استفاده بهینه از هر سانتی متر مربع موثرتر است. مبلمان انعطاف پذیر متناسب با هم (مانند نیمکت های قابل انعطاف) تا می شود (مانند جداول جمع شده) که اندازه آنها افزایش یا کاهش می یابد ، یا می تواند برای عملکردهای دوگانه استفاده شود (بعنوان مثال یک کمد ، گاهی یک پارتیشن داخلی) به عنوان آینده صنعت مبلمان دیده می شود.

به دنبال این روند ، در حال حاضر می توان چندین شرکت یافت که برای این نوع اقامتگاه های کوچک (آپارتمان های کوچک یا خانه های کوچک) محصولات تولید می کنند ، که ابعاد کوچکتر این فضاهای داخلی را در ذهن داشته و استانداردهای قبلی را به چالش می کشند تا قطعات کوچکتر را بیشتر ایجاد کنند سازگار با کاربر و فضای معاصر نمونه هایی از این نوع مبلمان شامل کاناپه های جمع و جورتر و وسایل غذاخوری است که صندلی ها کاملاً زیر میز قرار می گیرند و باعث می شود هر قطعه فضای کمتری در اطراف خود اشغال کند.

گیاهان ممکن است مبلمان محسوب نشوند ، اما با این وجود جنبه ای از طراحی داخلی است که قابل ذکر است ، زیرا متحدان مهمی برای آوردن سلامتی و کیفیت زندگی در خانه هستند. آنها هوا را تصفیه می کنند و مواد شیمیایی را که در فضای داخلی مسکونی و شرکتی بسیار رایج است جذب می کنند. توصیه معمول این است که برای هر ۱۰ متر مربع فضا یک گیاه متوسط داشته باشید.

 

 

راحتی و ارگونومی

ما طی چند سال گذشته در مورد راحتی در فضاهای داخلی بسیار صحبت کرده ایم. کیفیت محیط در فضای بسته در دنیای فزاینده ای متراکم و پرجمعیت بسیار ضروری است و فضای داخلی ناخوشایند ، ناامن یا ناسالم می تواند برای سلامت جسمی و روانی افراد بسیار مضر باشد ، با توجه به اینکه ما بیشتر زندگی خود را در آن می گذرانیم.

راحتی از زیبایی شناسی فضا ، عطر و بوی محیط ، نسیمی که از پنجره وارد می شود و دمایی که هنگام ورود احساس می شود ، تا دسترسی و استفاده از فن آوری ها یا استراتژی های منفعل برای تسهیل و بهبود کیفیت زندگی در مناطق مختلف. مقیم. چگونه فضا هنگام سکونت در آن بصری درک می شود؟ رنگ ، روشنایی ، عمق و ارتفاع آن تعیین می کند که آیا دنج ، ایمن ، تحریک کننده ، آرام ، انعطاف پذیر یا برعکس باشد. آیا از نظر صوتی راحت است؟ درمان صوتی کافی به شما امکان می دهد بدون اینکه صدای خود را بلند کنید با دیگران صحبت کنید ، یا در سالن سخنرانی به سخنرانی گوش دهید. خیلی گرم است یا خیلی سرد؟ دمای مناسب می تواند بین ۲۰ تا ۲۵ درجه سانتیگراد باشد ، در حالی که سرما یا گرمای بیش از حد نه تنها آزار دهنده است بلکه جوجه کشی بیماری های مختلف را نیز تشویق می کند. آیا تهویه هوا فضای داخلی را تا حد ممکن تمیز و سالم نگه می دارد؟ بوهای بد ، کنه ها ، قارچ ها و سایر ترکیبات مواد برای سلامتی انسان سمی است.

گرچه ممکن است از نظر معماری بیگانه باشد ، ارگونومی رشته ای است که به ما کمک می کند فضاها و دستگاه ها را متناسب با ویژگی های فیزیولوژیکی ، آناتومیکی و حتی روانی ساکنان و کاربران هر اتاق طراحی کنیم. این رابطه بین محیط مصنوعی و اعمال و رفتارهای جسم و روان انسان است. بنابراین ، سطح موفقیت طراحی داخلی خوب با تجزیه و تحلیل دقیق ارگونومیک ارتباط دارد ، تحلیلی که باید از مطالعه ابعاد و تناسبات بدن انسان در تنوع بسیار زیاد آن آغاز شود. تحقیقات تن سنجی وجود دارد که گروه را با توجه به این پارامترها گروه بندی می کند و به ما امکان می دهد راه حل های انعطاف پذیر و موثری را برای بیشترین تعداد کاربران بالقوه ارائه دهیم.

 

 

مواد و پوشش ها

در همین راستا ، تمام مواد تکمیل شده معادل نیستند. اگرچه انتخاب معمولاً تحت تأثیر عواملی مانند زیبایی ، عملکرد و هزینه انجام می شود ، اما در نظر گرفتن ترکیب هر ماده و تأثیری که این امر می تواند در طول عمر مفید آن بر محیط داشته باشد نیز حائز اهمیت است. امروزه ، در بیشتر بازارها ، عرضه مواد تکمیل شده متنوع و متنوع است و به ما امکان می دهد عواملی مانند منشاء ، دوام ، قابلیت بازیافت و خصوصیات بهداشتی یا محیطی را که با راحتی آینده فضای طراحی شده ارتباط ندارند ، ارزیابی کنیم. بنابراین انتخاب پوشش یا پوشش چند وجهی است و باید عوامل زیر را در نظر گرفت:

 

call2

نیاز به مشاوره دارید؟

جهت دریافت مشاوره با ما در تماس باشید…

هدف فضا. مواد باید عملکرد فضا و تنوع کاربران بالقوه را تصدیق کنند. هنگام انتخاب ، توصیه می شود سطح ترافیک و استفاده از منطقه ، شرایط تمیز کردن ، سایش و قرار گرفتن در معرض محیط را در نظر بگیرید. عوامل دیگری مانند بافت و رنگ می توانند به درک فضا و انتشار نور کمک کنند و بر روحیه ساکنان آن تأثیر بگذارند.

ترکیب مواد مقاوم ، انعطاف پذیری و در نتیجه دامنه کاربرد آن را مشخص می کند. از نظر شیمیایی ، توصیه می شود به ترکیب رنگ ها ، پوشش های پلاستیکی ، چسب ها یا مواد افزودنی که می توانند اثرات مضر (یا همچنین مفید) طولانی مدت بر کیفیت هوای داخل بدن داشته باشند ، نگاهی بیندازید.

سیستم های نصب روند ساخت پس از اتمام کارها شامل اتصال دهنده ها یا چسب ها می باشد که توصیه می شود برای صرفه جویی در هزینه ها و جلوگیری از خطا در مراحل ساخت (به خصوص اگر ساخت جدید باشد) آنها را نیز به پایان برسانید.

لایه سطح آخرین لایه اتمام تأثیر زیادی در راحتی فضا دارد. سطوح را می توان ضد لغزش ، نچسب یا ضد آب دانست. عناصری مانند پوشش مفاصل ، لبه ها ، قالب ها و دستگیره ها برای سهولت تمیز کردن ، جلوگیری از تصادف و تسهیل حرکات ، از جمله گزینه های دیگر به اندازه استفاده های احتمالی از فضا ، طراحی شده اند.

 

 

از این گذشته ، درک انسان در ابعاد فیزیولوژیکی ، آناتومیکی و روانشناختی ما به ما کمک می کند تا راحتی بالایی داشته باشیم ، همه اینها ضمن رعایت تنوع و تفاوت ها. همه افراد به یک شکل در فضا حرکت نمی کنند یا از ابعاد بدن یکسانی برخوردار نیستند و همه در یک مقدار نور احساس راحتی نمی کنند و یا دماهای یکسان را دوست ندارند. در نظر گرفتن یک رویکرد جامع و چند رشته ای هنگام طراحی فضاهای متمرکز بر رفاه ، ضروری است و مشاهده و تجزیه و تحلیل عمیق هر “بدن و ذهن” کلید دستیابی به یک پروژه موفق است.

 

 

طراحی داخلی چیست و چرا واقعا می تواند باعث شود شما احساس بهتری داشته باشید ؟

ترجمه و گردآوری :

استودیو معماری شماره چهار

سوالات متداول

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *