تحول معاصر معماری سنتی چین

درباره ما

افتخارات

پروژه ها

دانشنامه

تماس

پیشنهاد هایی برای شما

جهت مشاهده پروژه های اجرا شده، روی تصاویر کلیک کنید.

نیاز به مشاوره دارید...

زمان مورد نیاز برای مطالعه:

8 دقیقه

تاریخ انتشار:

1400-02-14

دسته بندی:

دانشنامه معماری, عمومی

[kkstarratings]

زمان مورد نیاز مطالعه:

8 دقیقه

دسته بندی:

دانشنامه معماری, عمومی

به این مقاله امتیاز دهید

[kkstarratings]

تحول معاصر معماری سنتی چین

تحول معاصر معماری سنتی چین

فهرست مطالب

۰۲ آوریل ۲۰۲۱

معمار ، طراح و آینده گرای آمریکایی ، باکمینستر فولر ، یک بار اصل Dymaxion را چنین تعریف کرد:

“ساخت هر چه بیشتر با وزن ، زمان و نیرو ی کمتر در هر سطح از عملکرد.”

اگر چه خانه Dymaxion رها شده بود ، اما  دیدگاه فولر راجع به آن با توجه به توانایی بالقوه در معماری خانه ، می توانست یک موفقیت بزرگ در فلسفه معماری معاصر باشد ،  از جمله ارائه راه حل هایی برای کمبود مسکن پس از جنگ به دلیل ترکیب مواد جدید ، اجرای فن آوری های پایدار و سهولت مونتاژ و تولید انبوه معماری.

 

تحول معاصر معماری سنتی چین
call2

نیاز به مشاوره دارید؟

جهت دریافت مشاوره با ما در تماس باشید…

جالب توجه است که اصول پایداری معماری باکمینستر فولر و فلسفه “بیشتر با کمتر” او همچنان در زمینه طراحی پایدار امروزی ، به ویژه در پروژه های معماری بومی که شامل حفظ میراث و احیای تاریخی است ، بسیار غالب است.

 

 

مقاله مرتبط

از باستان به مدرن: ساخت مدولار در معماری الوار چینی ( به زودی )

در ادامه ، ما با استفاده از فلسفه ساخت و ساز پایدار فولر ، چند پروژه از چین را که دارای بازسازی معاصر ساختار معماری سنتی است ، کشف خواهیم کرد.

 

ساختمانی با بنیاد موجود

حزب و مرکز خدمات عمومی دهکده Yuanheguan که توسط استودیوی LUO طراحی شده است به امید ارتقای فعالانه مشاغل محلی و بهبود محیط پیرامونی این منطقه زیبا ساخته شده است. در ابتدا ، این قطعه به عنوان یک دفتر کمیته روستا خدمت می کرد و هدف از طراحی جدید ، تبدیل طرح قدیمی به منطقه نمایش پذیرایی B&B بود. بعلاوه ، برای تضمین خدمات دهیاران ، فهم چگونگی نحوه ساخت آن در مدت زمان کوتاه بسیار ضروری بود.

 

 

پس از بررسی دقیق در محل ، استودیوی LUO تصمیم گرفت که اگرچه آن ستونهای پایه بتنی سالهاست که در معرض دید قرار گرفته اند ، اما عملکرد سازه هنوز می تواند الزامات ساخت بعدی را برآورده کند. از دیدگاه محتاطانه ، تیم طراحی چندین اصل را برای ساخت بعدی تعیین کرده است: جلوگیری از آسیب یا تغییر در ساختار اصلی ، به حداقل رساندن بار اضافی که توسط ساختمان جدید فوقانی افزایش می یابد و ترکیب موثر نیروهای الحاقی جدید و ساخت قدیمی .

 

 

از طریق این پروژه ، استودیوی LUO امیدوار است که این ساختمان نه تنها بتواند نیازهای کاری کمیته روستا را برآورده کند ، بلکه محیط باز و مشترک تری را در اختیار روستاییان قرار دهد که بتوانند روابط صمیمی فردی و اجتماعی بیشتری برقرار کنند.

 

 

ساختمانی با سایبان احیا کننده

Tongde Hall که توسط ZSZY Studio طراحی شده است ، با احداث شکوه قبلی تالارهای اجدادی باستان ، “Emeer” روستا ، با کمیسیون احداث شد. پروژه به پایان رسیده دوباره ساختار قدیمی را به عنوان یک برجسته برجسته در روستا تاج گذاری می کند.

 

 

در طی مراحل طراحی ، معماران و طراحان با یک سیستم قاب مبتنی بر چوب از چوب معلق کابل ، با ستون های چوبی بلند و یک سقف شیشه ای ۹۶۵ متر مربع ساخته شده اند که برای اتصال دو یادگار به عنوان یک ساختار ساخته شده است. ۷۸ ستون چوبی برای تشکیل یک ماتریس یکپارچه با یک ساختار کابل فولادی انعطاف پذیر اما پایدار برای محافظت از سالن های اجدادی استفاده شد. آنها با هم یک چتر غول پیکر را در دست گرفته اند تا یادگارها را از باران نجات دهند.

 

 

این طرح به یک راه حل کمک می کند تا در مدت زمان محدود و با هزینه محدود ، آثار تاریخی سطح پایین را دوباره تولد دهید. تضاد شدید بین دیوارهای سنگی آتشفشانی قدیمی و ساختار فضایی کششی چوبی و فولادی که به تازگی ساخته شده است ، نشان دهنده برخورد تمدن هاینان است که از یک جزیره سنتی به یک بندر تجارت آزاد بین المللی تبدیل می شود.

 

 

ساختمان با مواد محلی متروکه

واقع در دامنه ضلع شمالی شهر Taihang Mountains Longquanguan ، شهرستان فوپینگ ، هبی ، کلاه فرنگی در دهکده Luotuowan پروژه دیگری است که توسط استودیوی LUO انجام شده است. به دلیل کوههای اطراف ، روستاها از حمل و نقل ضعیفی برخوردار بودند که مانع توسعه اقتصادی آنها شده و باعث افزایش تعداد خانه های فرسوده شده است.

 

معماری معاصر

 

قبل از بازسازی ، روستاییان مجاز به انتخاب سقف چوبی یا سقف سنتی ساخته شده از بتن ریخته گری برای خانه بودند. راه حل اخیر بیشتر مورد توجه معماران قرار گرفت زیرا اجرای آن آسان تر بود و بیشتر ساکنان آن افراد میانسال و مسن بودند. در طی روند بازسازی روستا ، تعداد زیادی تیرآهن و تیرهای چوبی از بین رفته و خارج شدند.

پیش از این از زباله های چوب برای ایجاد آتش سوزی برای گرم کردن و پخت و پز استفاده می شد. اما در این روزها ، برای پاسخگویی به فراخوان حفاظت از محیط زیست و پیشگیری از آتش سوزی جنگل ها ، جنگل های متلاشی شده در اندازه های مختلف بدون استفاده باقی ماندند.

با استفاده مجدد از چوب قدیمی ، معماران موفق به صرفه جویی در هزینه ها و کارایی بیشتر شدند. آنها همچنین ساختاری مدولار را برای مونتاژ سریع و آسان در محل ایجاد کرده اند. مواد واحدهای ساختمانی تا آنجا که ممکن بود کم طراحی شده بود تا بتوان از ضایعات چوب بیشتر استفاده مجدد کرد و کارهای ساختمانی را خود روستاییان انجام داد.

از واحدهای میله ای چوبی برای تشکیل سیستم ساختاری استفاده شده است که باعث افزایش پایداری و ایجاد فضای بزرگتر می شود. این ساختار دارای شبکه هایی است که عملکرد آن را در مقاومت در برابر نیروهای طبیعت بهبود می بخشد ، از این رو ایمنی بیشتر را برای یک دوره طولانی استفاده تضمین می کند.

 

call2

نیاز به مشاوره دارید؟

جهت دریافت مشاوره با ما در تماس باشید…

ساختمان با تفسیر مجدد سنت

شهر تاهو چینگ یون که توسط شانگهای تیان هوا طراحی شده است ، در ۳۰ کیلومتری جنوب شرقی فوژو واقع شده است. از حدود ۱۰۰۰ سال پس از سلسله آهنگ جنوبی ، فوژو یونگ تایی به خاطر گنجینه فرهنگی محلی خود مشهور بوده است. محیط طبیعی و فرهنگی زیبای یونگ تایی با ترکیبی از درختان ، نهرها ، کوه ها و جویبارها مشخص شده است. دولت تاهو بر اساس محیط طبیعی خود پیشنهاد ایجاد یک مکان تفریحی منحصر به فرد را با تلفیق فرهنگ سنتی ذن سلسله سونگ ایجاد کرد.

 

 

این طرح عناصر نمادین را از سقف ساختمان سلسله Song تصفیه می کند و دوباره بلوک های ساختمانی را جمع می کند. نما با صفحه آلومینیوم دانه چوب تشریح شده است تا شبیه جذابیت های سلسله جنوبی سونگ باشد.

این معماری رسمی و در عین حال نامتعارف است و تفسیری جدید از زبان طراحی سنتی را نشان می دهد. کل ساختمان از یک سازه فلزی استفاده می کند. با توجه به میزان استهلاک ساختمانی در سلسله Song ، پشتیبانی مثلثی به عنوان عنصری که مرتباً اتفاق می افتد ، انتخاب می شود که سیستم ساختاری اصلی دفتر فروش را به روشی منظم تشکیل می دهد.

 

 

ساختمان با گفتگوی فضایی با روستاها

Mountain House in Mist که توسط طراحی معماری Shulin انجام شده است ، هدف آن ایجاد پلی بین فضا و روستاییان محلی است.

یکی از افکار اولیه معمار این است که فضای کافی برای روستاییان فراهم نکند ، که این یک حس شهودی را نیز به همراه دارد. در طبقه اول خانه کتاب ، یک فضای باز نیمه بیرونی وجود دارد و ده ستون ساختاری کل خانه را در خود جای داده است. فضاهای بسته در طبقه دوم است که با یک راه پله در فضای باز به بیرون متصل می شوند.

در طبقه اول فقط یک نوار آب کوچک برای آب و نوشیدنی وجود دارد ، مکان های دیگر کاملا برای روستاییان برای نوشیدن ، گپ زدن و بازی بچه ها باز است. فضای باز تمام فعالیتهای ممکن را بهم متصل می کند.

در نمای بیرونی ، پنل های خورشیدی نسبتاً کمیاب در روستا ، کل خانه را نیمه شفاف ساخته و نور اتاق از طریق صفحات خورشیدی ملایم شده و محیطی راحت برای مطالعه را ایجاد می کند. این مواد شفاف به خوانندگان این امکان را می دهد تا با نگاهی اجمالی به فضای بیرونی ، به یک تجربه فضایی و فضای نیمه شفاف دست یابند.

 

معماری معاصر
منبع :آرک دیلی | تحول معاصر معماری سنتی چین 

ترجمه و گردآوری :

استودیو معماری شماره چهار

سوالات متداول

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *