صدا درمانی در معماری داخلی: انواع مختلف و راه حل ها

درباره ما

افتخارات

پروژه ها

دانشنامه

تماس

پیشنهاد هایی برای شما

جهت مشاهده پروژه های اجرا شده، روی تصاویر کلیک کنید.

نیاز به مشاوره دارید...

زمان مورد نیاز برای مطالعه:

8 دقیقه

تاریخ انتشار:

1400-04-13

دسته بندی:

دانشنامه معماری, عمومی

[kkstarratings]

زمان مورد نیاز مطالعه:

8 دقیقه

دسته بندی:

دانشنامه معماری, عمومی

به این مقاله امتیاز دهید

[kkstarratings]

صدا درمانی در معماری داخلی: انواع مختلف و راه حل ها

صدا درمانی در معماری داخلی

فهرست مطالب

به راحتی می توان گفت که زندگی در مناطق بزرگ شهری ، بیشتر صداهای اطراف ما تصادفی است و اکثر آنها چندان خوشایند نیستند. به گفته جولیان Treasure ، رئیس آژانس صدا ، اصوات می توانند از بسیاری جهات بر ما تأثیر بگذارند: از نظر فیزیولوژیکی ، روانشناختی ، شناختی و رفتاری ، باعث کاهش بهره وری در محیط های کاری و حتی تأثیر بر فروش در فروشگاه های خرده فروشی می شوند. بنابراین توجه به راحتی صوتی در محیط ساخته شده نه تنها برای مهندسان و مشاوران بلکه برای معماران نیز ضروری است.

 

صدا درمانی در معماری داخلی

صدا درمانی در معماری داخلی: انواع مختلف و راه حل ها

call2

نیاز به مشاوره دارید؟

جهت دریافت مشاوره با ما در تماس باشید…

همانطور که قبلاً در این مقاله به آن پرداخته شده است ، کیفیت صوتی داخلی به میزان کنترل منابع صدا بستگی دارد. صداهای خارجی ، داخلی ، ضربه و تجهیزات از طریق هوا یا پارچه ساختمان منتقل می شود. نحوه درک گوش انسان به طور مستقیم به میزان طنین و جذب درون ساختمان بستگی دارد. در این مقاله ، ما به دنبال درک پروژه های مختلف معماری داخلی و روش های مختلف استفاده از مواد صوتی ، به دنبال درک گزینه های موجود و اشکال کاربرد هستیم.
اول از همه ، همانطور که در این مقاله توضیح داده شده است ، باید درک کنیم که همه مواد دارای عملکرد صوتی هستند ، یا طنین انداختن یا جذب. این بدان معنی است که تمام سطوح موجود در معماری داخلی یک فضا بر راحتی صوتی محیط تأثیر می گذارد ، خواه کف ، سقف و دیوار باشد یا اشیایی مانند میز ، صندلی ، نیمکت ، آثار هنری و حتی افراد داخل آن. در نتیجه ، انواع مختلفی از راه حل ها می توانند با توجه به نیازهای محیط ترکیب و اجرا شوند.
به عنوان مثال ، معماری داخلی مکان هایی مانند رستوران ها که بسته و بسیار شلوغ هستند و افراد با آن صحبت می کنند ، به حفاظت صوتی زیادی نیاز دارند. به عنوان مثال رستوران Barril توسط Paulo Merlini arquitetos ، سقف ساخته شده از ملاقه های چوب کاج ، به فاصله 20 میلی متر از یکدیگر ، و دارای مواد صوتی در بالای این صفحات اسلت است. با استفاده از این محلول ، آنها کل سقف را به یک صفحه جذب کننده صدا تبدیل کردند و توانستند صدای آفتاب را بیش از 80 درصد کاهش دهند. علاوه بر این ، سایر سطوح موجود در معماری داخلی رستوران نیز بیشتر از چوب و آجر ساخته شده است که کنترل صدا را به طور مثر فراهم می کند.

 

معماری داخلی: انواع مختلف و راه حل ها

 

در این پروژه ، رستوران با جعبه:نقل قول از معماران . با این وجود ،در معماری داخلی برخی مصالح ساختمانی بازتاب بیشتری دارند ، مانند کاشی های سنگی و چینی ، بنابراین راه حل استفاده از عناصر صوتی روی اشیایی مانند بالشتک های صندلی و مقیاس های تزئینی ماهی روی دیوار بود. کارگاه یادگیری مد Zadkine توسط Krill-Office برای شهرهای مقاوم و معماری داخلی نیز از این روش استفاده می کند و پرده های نمدی را برای جدا کردن فضای کار انتخاب می کند ، که به کاهش صدای ماشین ها و افراد کمک می کند بدون اینکه احساس جمع شدن را از دست بدهیم.

 

 

معماری داخلی دفاتر و سایر محیط های کاری ، به ویژه در دفاتر با برنامه باز، نیز نیاز به توجه ویژه به آکوستیک دارند. در معماری داخلی چنین مکانهایی غالباً از محلولهای صوتی در هر سطح ممکن استفاده می شود. این پروژه برای مشاور مهندسی CTE توسط Superlimão از دیوارها ، سقف ها و کفپوش ها برای دستیابی به راحتی صوتی ، ترکیب مواد مصنوعی و طبیعی مانند چوب استفاده می کند.در معماری داخلی هر فضایی تقاضای خود را دارد و برای هر تقاضا ، راه حل متفاوتی وجود دارد. در اتاق های جلسات که برای کنفرانس ها نیز استفاده می شود ، معماران روی دیوارها تمرکز کردند ، در حالی که در مناطق بزرگ کار با چندین نفر ، روی کف و سقف تمرکز داشتند.

 

 

در معماری داخلی این پروژه توسط Superlimão ، دفتر Populos ، از کاشی های سقف نیز به عنوان پارتیشن برای فضای کار ، یک راه حل ظریف و جذاب برای فضای داخلی استفاده می شود. از طرف دیگر ، در دفاتر طرح بزرگ با ایستگاه های کاری زیاد ، پروژه ها معمولاً در طراحی سقف های بیانیه سرمایه گذاری می کنند ، همانطور که در دفتر شبکه Dentsu Aegis شبکه DMDV مشاهده می شود ، که دارای سقف دو ارتفاع با پانل های ابر شش ضلعی است.

 

 

بعلاوه ،در معماری داخلی پیکربندی نقشه کف نیز می تواند نقش مهمی در کنترل صدا داشته باشد. در معماری داخلی این پروژه برای دفاتر OLX توسط Pedra Silva Arquitectos ، خوشه هایی با فضاها و برنامه های مختلف امکان کنترل بیشتر مناطق کاری در فضای باز را فراهم می کنند و آکوستیک بهتر را فراهم می کنند. سایر مواد صوتی نیز در سقف ها ، کف ها و دیوارها گنجانیده شده اند. طبق گفته جولیان Treasure ، مطب های با  معماری داخلی دارای طرح باز و بدون صدا می توانند تا 66٪ کاهش بهره وری داشته باشند ، زیرا کار در محیط های پر سر و صدا بسیار دشوار و ناسالم است ، بنابراین یک طراحی فضای کار باید از آکوستیک بسیار آگاه باشد ، گزینه ها ، از فضاهای خصوصی بیشتر تا فضاهای جمعی.

 

 

وقتی به راحتی آکوستیک فکر می کنیم ، بلافاصله به مکان های شلوغی مانند رستوران ها و دفاتر فکر می کنیم ، با این حال ، مکانهایی آرام نیز وجود دارند که به صدا و عایق صدا نیاز دارند ، مانند Rockery for Play – به عنوان مثال Poly WeDo Art Education / ARCHSTUDIO. معماری داخلی این مدرسه برای کودکان دارای کلاس های غاری مانند با اتمام چوب است که کیفیت صوتی را تضمین می کند. پروژه دیگری که از هندسه و خصوصیات بازتابنده چوب بهره می برد ، AnLstudio’s The Suit است ، یک مرکز همایش که نیاز به انطباق با اهداف مختلف و افزایش ظرفیت صدا مطابق درخواست مشتری دارد. معماری داخلی  آن سطح چند وجهی انتقال صدا بهینه را در فضای کلی فراهم می کند.

call2

نیاز به مشاوره دارید؟

جهت دریافت مشاوره با ما در تماس باشید…

 

 

سرانجام ، این پروژه ها مجموعه ای از مواد مصنوعی تولید شده ، مواد طبیعی مانند چوب و حتی شیشه های کاهش دهنده صدا را برای ایجاد راحتی صوتی و عایق صوتی نشان می دهد ، اما یافتن پروژه هایی که در معماری داخلی آن ها از مواد طبیعی روستایی و خام استفاده می کنند دشوار است. طراحی داخلی استودیوی سینمای خانگی توسط Sfurna Designs متکی به آجرهای سوراخ دار محلی و تکنیک های بومی سازی اتصال برای دستیابی به کیفیت صوتی مطلوب است. علاوه بر سنگ تراشی در معرض ، از پانل های چوبی و کف و سقف های گیرنده صدا نیز استفاده می کردند.

 

 

راحتی صوتی در هر نوع پروژه از محیط های کاری بزرگ گرفته تا اتاق خواب یک زن و شوهر مهم است. جداسازی صداهای خارجی و رساندن صداهای داخلی چالشی است که می توان با طراحی خوب و با انتخاب مصالح مناسب ، اعم از مصالح ساختمانی طبیعی یا تخصصی موجود در بازار ، آن را مدیریت کرد. یادگیری در مورد بهترین و محبوب ترین راه حل ها می تواند ما را به شروع ترکیب این فنون و بهبود معماری و کیفیت زندگی افرادی که از آن استفاده می کنند ، القا کند.

 

لیست مرجع:

خزانه داری ، جولیان. 2009. 4 روش صدا بر ما تأثیر می گذارد. گفتگوی TED.

 

منبع :

آرک دیلی | دکوراسیون داخلی بوهمیان ؛ معماری بارها در سائو پائولو

 

ترجمه و گردآوری :

استودیو معماری شماره چهار

سوالات متداول

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *