درباره ما

افتخارات

پروژه ها

دانشنامه

تماس

پیشنهاد هایی برای شما

جهت مشاهده پروژه های اجرا شده، روی تصاویر کلیک کنید.

نیاز به مشاوره دارید...

زمان مورد نیاز برای مطالعه:

8 دقیقه

تاریخ انتشار:

1400-03-11

دسته بندی:

دانشنامه معماری, ویلایی

[kkstarratings]

زمان مورد نیاز مطالعه:

8 دقیقه

دسته بندی:

دانشنامه معماری, ویلایی

به این مقاله امتیاز دهید

[kkstarratings]

طراحی نمای ویلا و نمونه های آن

طراحی نمای ویلا

فهرست مطالب

طراحی نمای ویلا

شرح متن ارائه شده توسط معماران. ویلا MW واقع در یک کانال ، در کنار یک مارینای کوچک و در یک محله سبز و جدید در آمستردام ، کاملاً منظره مناظر است. در طراحی نمای ویلا آجر نمای جلوی طبقه همکف که بخشی از یک ردیف خانه های یک طرفه برای مشتری ها بود ، از نقشه منطقه برداشته شده بود. این ویژگی در طراحی نمای ویلا تمام خانه های محله را به هم متصل می کند.همچنین در طراحی نمای ویلا دیوار قاب آجری را که از دو طرف امتداد دارد ، سوراخ کردیم تا منظره های مختلف را قاب کنیم ، و در بالا جعبه سنگ آهک Jura را که توسط پانل های شیشه و ملافه های چوبی در طراحی نمای ویلا برش خورده بود و دارای بالکن های برجسته بود ، اضافه کردیم. حتی در حالی که ویلا از حریم خصوصی مشتریان ما محافظت می کند ، اما فضای عالی را در بر می گیرد.

 

طراحی نمای ویلا

طراحی نمای ویلا
call2

نیاز به مشاوره دارید؟

جهت دریافت مشاوره با ما در تماس باشید…

فضای تأمل. در پاسخ به موقعیت اسکله ، ویلا  MW در طراحی نمای ویلا  یک ساختمان بازتابنده است ، بیشتر از آن جایی که به محیط خود باز می شود. نمای بسته طبقه همکف با آجر و درب ورودی بلند براق آن به آرامی بازتابنده است ، در حالی که طبقه اول در حال نمایش آسمان با وسعت پنجره ها و بالکن های بزرگ خود ، که به زیبایی توسط سنگ آهک جورا ساخته شده است ،حالتی آینه ای دارد. در داخل ، مواد طبیعی – چوب ، گچ ، سنگ طبیعی – از نور فراوان روز بیشترین استفاده را می کنند.

برای دیدن باقی نمونه های طراحی ایرانی می توانید به مقاله ی “نمونه هایی از طراحی ویلای ایرانی” مراجعه کنید.

 

 

در طراحی نمای ویلا سنگ آهک جورا با رنگ گرم و بژ خاکستری بژ و ساختار تمیز ، در نمای خارجی خود به خود می آید. این سنگ آهک اروپایی در تالابهای ژوراسیک تشکیل شده است و شامل موجودات دریایی فسیل شده مانند آمونیتها و بلمنیت ها است – بنابراین یک انتخاب عالی برای در طراحی نمای ویلا MW کنار آب ما به حساب می آید. درزهای کلسیت ، ظاهری شبیه به سنگ مرمر به آن می دهند ، مخصوصاً هنگام برش عرضی.

 

البته انتخاب شیشه مناسب نیز در زمینه طراحی نما بیسار مهم می باشد.

 

یک پلکان مجسمه ای دو طبقه را به هم متصل می کند و به لطف نورگیر بالا در نور روز گرم می شود. از چوب در فضای داخلی استفاده می شود: بلوط برای پله های راه پله و نرده ، با چوب wengé و گردو برای “مبلمان دائمی” (کمد ، قفسه ، سر و دیوارهای اتاق نشیمن ، آشپزخانه و اتاق خواب). متریال سازی مجلل و بی سر و صدا ، فضای ویلا را بالا می برد. اجزای نشیمن سنگ مرمر طبیعی در کنار پلکان در اینجا تکرار سنگ آهک Jura است که برای در طراحی نمای ویلا در طبقه فوقانی استفاده می شود.

 

 

طراحی نمای ویلا و یکپارچگی ساختاری در اجرای با آجر در چند پروژه

هنگام ایجاد یک فضای معاصر برای زندگی ، عوامل زیادی در این زمینه نقش می بندند. محیط پیرامونی ، آب و هوای آن ، استفاده از مواد ، سازماندهی فضایی و توجه به جزئیات در طراحی داخلی و خارجی ، همگی بر کیفیت طراحی به طور کلی تأثیر می گذارد.
سری Randers Tegl Ultima مجموعه ای از آجرهای واتراستراک در قالب خطی است. طول هر آجر دارای دو آجر معمولی و ارتفاع آن فقط 38 میلی متر است. این قالب خاص بیان متمایزی را ایجاد می کند ، و آن را به گزینه ای مناسب برای پروژه های استثنایی تبدیل می کند.

 

طراحی نمای ویلا و یکپارچگی ساختاری در اجرای با آجر در چند پروژه

 

Waterstruck به استفاده از آب در روند قالب گیری آجر اشاره دارد. در دوران باستان ، قالب گیری با دست انجام می شد. امروزه ماشین آلات به روش اسکاندیناوی قدیمی افزودن آب به خاک رس شباهت دارند تا به هر آجر یک سطح خاص و با بافت سبک بپردازند. سطح قابل مشاهده یک آجر واتراستراک ، دارای لبه های ظریف بسیار برجسته است.
هر آجر اولتیما منحصر به فرد است و از لحاظ مشخصات سطحی متفاوت است. این امر باعث ایجاد ظاهری آراسته در آجر کاری نهایی می شود – به هر پروژه معماری جلوه ای از علاقه بصری می بخشد. ماهیت آلی و جزئی آجرها نه تنها خودنمایی می کند بلکه ظاهر مواد همسایه را نیز غنی می کند. قالب ۴۶۸ ۱۰ ۱۰۸ ۳۸ ۳۸ میلی متر از این مجموعه آجر ، آن را در میان سایر گزینه های متمایز قرار می دهد.

شما همچنین می توانید نمونه ی ویلا هایی که هیچوقت ساخته نشدند را هم در قسمت بلاگ ببینید.

آجرهای رنگی و طیف متنوعی از کاربردها

آجرهای رنگی در طراحی نمای ویلا و طیف متنوعی از کاربردها

 

در میان طیف گسترده ای از سری Ultima ، آجر RT 154 یک آفتاب پرست از آرامش به رنگ شن است. در درخشان ترین روزها ، با آسمان آبی برای آفتاب سوزان می جنگد و در طول شبهای طولانی تابستان ، از صحرا و درخشش گرم ساطع می شود. آنها دارای رنگ روشن با پایان خام و درشت هستند.

خانه وارویک شایر ، انگلستان

خانه وارویک شایر ، انگلستان

 

در وارویک شایر ، یک خانه معاصر طراحی شده توسط Studio Spicer Architects در میان فضای سرسبز واقع شده است. در طراحی نمای ویلا خطوط تمیز ، دو سطح تقسیم متنوع ، پنجره های بزرگ و آجرکاری های تکراری و زیبا تعریف می شود. لبه ها گوشه های ساکت و آرام اطراف خانه را ایجاد می کنند – مکان های مناسب برای یک فنجان چای و یک کتاب خوب. آجرچینی از حرکت خطی در امتداد نمای بیرونی خانه تعریف می کند و در عین حال به فضای داخلی باز و گسترده منتقل می شود.

 

 

اقامتگاه های ویلا برلین ، آلمان

 

این اقامتگاه های خصوصی در برلین ، توسط A53 – Gesellschaft Von Architekten طراحی شده است ، با یک احساس جذاب تعریف می شود. حیاط با قسمت آجری سبز و خاکستری ، و نمادهای منحنی نمادین ، نمای چشمگیر را مجسمه می کند. قوس براق آجرها باعث ایجاد بازیگوشی زیادی در الگوها و فرم های فضای خارجی می شوند. پنجره های عمودی مشکی رنگی که با نوارهای بتونی خاکستری همراه است ، لبه زیبایی به آجر کاری می دهد.

 

اقامتگاه های ویلا برلین ، آلمان

 

ویلا مشا / دفتر معماری موج نو

call2

نیاز به مشاوره دارید؟

جهت دریافت مشاوره با ما در تماس باشید…

شرح متن ارائه شده توسط معماران. اجتناب ناپذیر است که روند ذاتی انسان با چشم انداز طبیعی گره خورده است. مکان پروژه سایت مشا در مجاورت ضلع شمالی تهران در دامنه های کوه های البرز است.

 

ویلا مشا / دفتر معماری موج نو

 

در طراحی ویلا در دماوند توپوگرافی فشرده و قرارگیری بین کوهها با گشت و گذار در دشت هموار مشا ، ما را به ایجاد حس تعلیق و دید گسترده برای همه فضاها تحریک می کند.

 

 

در طراحی ویلا در دماوند هدف ما از ادغام طبیعت با زندگی بشر ما را به سمت توزیع عمودی عملکردها با اشغال کمتر زمین برای ساخت و ساز و از این رو بخش بیشتری از زمین را برای طراحی منظر اختصاص داده است.

 

 

در طراحی ویلا دماوند شکل پذیرفته شده برای این پروژه یک حجم عرضی با جهت از دامنه به دشت مشا است ، بنابراین شکل سه جعبه کنسولی ، با چرخش خاص به یکدیگر ، ظاهر می شود. در نتیجه فضاهای اضافی ایجاد می شود ، در حالی که سقف هر داستان تراس داستان دیگر است. ظاهرا شیب زیاد سایت حس تعلیق کاملی برای هر جعبه فراهم می کند. توابع به ترتیب از سطح بالا به پایین توزیع می شوند.

 

 

برای داشتن نمای بی پایان ، اضلاع جعبه های رو به جلگه دارای پنجره هایی از کف تا سقف با نمای پانوراما بی شمار هستند. در طراحی ویلا در دماوند پنجره ها فراتر از یک عنصر بازشو یا ساختاری نقش دارند ، آنها مانند پرده ای شفاف بین داخل و خارج هستند که فضای داخلی آنها را با دید طبیعی سرریز می کند.

یک شافت استوانه ای مایل در محل تقاطع جعبه ها قرار دارد که پله ها را می پوشاند و شکافی را شکل داده است که به دلیل موقعیت خود منظره ای مایل در بین هر سه سطح ایجاد می کند و تعاملات خانوادگی را بهبود می بخشد.

معماران: معماری موج جدید
حوزه:
۲۸۰۰ فوت مربع
سال:
۲۰۱۶
عکس ها:
پرهام تقی اف
اعضای تیم: شیدا قطبی،سهیلا زاهدی،الناز عشایری،الناز شکروی،فاطمه هنربخش
طراح ساختاری: یغوب عبدپور
کارفرما: خصوصی
معماران مسئول: لیدا الماسیان
شاهین حیدری
معماران وابسته: مریم امان پور
شهر: مشا
کشور: ایران

 

 

منبع :

آرک دیلی | در طراحی نما چگونه شیشه مناسب پروژه های خود را انتخاب کنیم؟

ترجمه و گردآوری :

استودیو معماری شماره چهار

سوالات متداول

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *